تولید گیفت بگ یکی از خدمات صنعت چاپ است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. سهولت در استفاده و چاپ و تولید آنها در ابعاد مختلف میتواند از مواردی باشد که افراد آنها را بسیار دوست داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تولید گیفت بگ خواندن این مقاله به شما توصیه میشود.
گیفت بگ (Gift Bag) همان ساک هدیه یا ساک خرید است که در جنسهای پارچهای و کاغذی در طرحها و اندازههای گوناگون برای نگهداری وسایل خرید مورد استفاده قرار میگیرد. واژه گیفت میتواند برای هر فردی هدیه را تداعی کند. برای همین برندها و شرکتها هم برای تبلیغات خود از چاپ گیفت بگ غافل نماندهاند.
از آنجایی که در بسیاری از مغازههای لوازم تحریری یا هایپرمارکتها یا سایر مغازههایی که در زمینه کادو و هدیه اجناسی را به فروش میگذارند، همیشه گیفت بگ هدیه هم وجود دارد تا افراد متناسب با کادوی خود آنها را انتخاب کنند. تولید گیفت بگ در اندازه و سایزها و طرحهای مختلف باعث شده است تا نظر افراد با سلیقههای مختلف را به خود جلب کند. طرحهای سنتی و مدرن در چاپ گیفت بگ دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است.
دلیل آشکار محبوبیت گیفت بگ این است که این باشد که برخی از هدایا به دلیل حجیمبودن یا ابعاد متفاتی که دارند، بستهبندی و کادوپیچ کردن آنها سخت باشد. بهعبارت دیگر پساز کادوگرفتن آنها حالت نامرتب به خود میگیرند و بسیار هم میتواند وقتگیر و آزاردهنده باشد.
طراحی منحصربهفرد در تولید گیفت بگ آنقدر در میزان فروش موثر است که این امکان وجود دارد که افراد صرفگرفتن گیفت بگ آن محصول را بخرند. بهعبارت دقیقتر اگر افراد در خرید یک محصول از دو برند متفاوت تردید داشته باشند، آن برندی را انتخاب میکنند که توجه به جزئیاتی از قبیل گیفت بگ را در اولویت قرار داشته باشد. البته ناگفته نماند که گیفت بگ چندان هم جزئی محسوب نمیشود؛ چراکه هر فردی که محصولی از شما را خریداری کند، اولین چیزی که افراد میبینند، ساک خرید شما است. گیفت بگ با رویکرد تجاری میتواند برند شما در دستان مشتریان شما به هر سمت و سویی ببرد و شما را بهعنوان یک برند خوشسلیقه معرفی کند.
گیفت بگ در نوع پارچه و کاغذی تولید میشود و هر دوی آنها بهراحتی قابل استفاده مجدد هستند؛ اما معمولا گیفت بگ کاغذی انتخاب و پسند بیشتری نسبت به نوع پارچهای آن دارد؛ چراکه از لحاظ هزینه، هم برای فروشنده و هم برای خرید صرفه اقتصادی خواهد داشت. متداولترین متریالهایی که برای تولید گیفت بگ بهکار میرود، عبارتند از:
گیفت بگها دستههایی دارند که حمل کیف را آسان میکند. معمولا این دستهها از جنس کرافت، روبان و کنف است.
گیفت بگها به دلیل استفاده از کاغذهای مقوایی نسبت به جعبههای هدیه انعطافپذیرتر هستند. آنها انعطافپذیری بهتری را برای بستهها و اقلامی که شکل نامنظم دارند، فراهم میکنند، در حالی که ممکن است برای قرار دادن یک هدیه در داخل جعبه هدیه، بستهبندی خاصی را انتخاب کنید.
بیشتر جعبههای هدیه دسته ندارند؛ بنابراین نمیتوانید بیش از یک شی را همزمان با یک بازو حمل کنید، درحالیکه گیفت بگها اکثرا دسته دارند و برای حملونقل بسیار مناسب هستند. دستگیرههای اکثر گیفت بگها میتوانند به دستان شما برای حمل جعبه، کلید ماشین یا هر چیز دیگری اجازه حرکت دهند. در ادامه به برخی از کاربردهای گیفت بگ در صنایع مختلف اشاره خواهد شد.
در صنایع غذایی، بهداشت و ایمنی همیشه در اولویت قرار دارند. سرمایهگذاری در تولید گیفت بگ کاغذی برای جایگزینی بستهبندی پلاستیکی بهتدریج مورد توجه قرار گرفته است. در مورد گیفت بگ مواد غذایی کاغذی (نان، پیتزا، همبرگر ...) استفاده از کاغذ کرافت قهوهای توصیه میشود. این کاغذ از خمیر چوب طبیعی ساخته شده است؛ بنابراین بسیار ایمن است.
در این بگها میتوان انواع مختلفی از مواد غذایی مانند سیبزمینی سرخکرده، مرغ سوخاری، نان، همبرگر و... را نگهداری کرد. وزن پایه معمول آنها 35 تا 60 گرم در متر است که مقاومت در برابر روغن و پارگی را تضمین میکند. از استفاده بیشازحد از تصاویر و رنگها برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی خودداری کنید.
گیفت بگهای قهوه اغلب با توجه به ویژگیهای زیر تولید میشوند:
جنس: کاغذ کرافت 3-4 لایه مخصوص.
طراحی: جیب برگردان یا زیپدار
ابعاد: 230 × 330 × 90 میلیمتر
استانداردهای ایمنی: باید با معیارهایی مشابه گیفت بگ مواد غذایی مطابقت داشته باشد. علاوهبر این، باید در برابر رطوبت و آب مقاوم باشد و خاصیت ضد UV و حفظ عطر را هم داشته باشد.
تکنیک چاپ: برای حفظ طعم قهوه، گیفت بگ کرافت با فویل آلومینیومی یا پوشش مقاوم دیگری ترکیب شده است که به جلوگیری از تاثیرات خارجی کمک میکند.
گیفت بگهای آرایشی اغلب از نظر زیبایی در سطح بالایی قرار دارند؛ چراکه بیشتر برای هدیه استفاده میشوند.
جنس: بریستول، کرافت، عاج ... برای لوازم آرایشی گران قیمت، می توانید کاغذهای هنری را انتخاب کنید تا محصول شیکتر بهنظر برسد.
طراحی: ساکهایی به شکل افقی یا عمودی
اندازه کیسه: بسته به نوع محصول، 255 x 200 x 120 میلیمتر رایجترین اندازه آن است.
استانداردهای ایمنی: کاغذ باید وزن پایه کافی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که محصول تغییر شکل نمیدهد و بهراحتی حمل شود.
تکنیک چاپ: استفاده از تکنیکهای متنوع برای افزایش ظرافت محصول
جایگزینی کیسههای پلاستیکی معمولی با گیفت بگ کاغذی درجه یک انتخاب بسیاری از برندهای مد روز است. برای تولید گیفت بگ گزینههایی بر اساس ارزش و وزن پایه لباس وجود دارد:
جنس: کرافت یا گلاسه معمولا برای گیفت بگهای پوشاک استفاده میشود.
طراحی: سبک افقی با پارچه یا بند کاغذ پیچخورده
اندازه: 400 x 300 x 90 میلیمتر (بسته به درخواست مشتری)
استانداردهای ایمنی: از آنجایی که وزن لباس خیلی زیاد نیست، فقط به مواد کاغذی با وزن پایه متوسط نیاز است که طراحی دقیق در پایین کیف و بند آن را هم باید لحاظ کرد.
تکنیک های چاپ: چاپ افست، چاپ روکش، پرس فویل، لمینت، مخلوط رنگ، مهر زنی، برجستهسازی.
هدایا اغلب برای هدیهدهنده و گیرنده معنای خاصی دارد و نشاندهنده عشق، احترام و محبت آنهاست. برای افزایش ارزش هدیه، بهجای کیسههای پلاستیکی معمولی یا کادوپیچهای قدیمی، میتوانید از گیفت بگ استفاده کنید تا احساس ارزشمند بودن به مخاطب خود را بیشتر القا کنید. علاوهبر گیفتبگهای طراحیشده برای محصولات، تولید گیفت بگ کاغذی برای مناسبتهایی مانند تعطیلات یا عیدها الزامات خاص خود را خواهند داشت.
جنس کاغذ: کرافت، گلاسه
طراحی: کاغذهایی با روکش پلاستیبپک، کاغذ پیچخورده یا با بند پارچهای،گیفت بگهایی بدون بند
اندازه: اندازههای مختلفی برای هدایا در اشکال مختلف وجود دارد. سایز 30 x 25 x 10 سانتیمتر برای نگهداری هدایای آرایشی مناسب است. برای هدایای بزرگتر اندازه 16 x 30 x 42 سانتیمتر باشد.
استانداردهای ایمنی: کیف باید وزن پایه خوبی داشته باشد تا در هزینه صرفهجویی شود و در ضمن از هدیه محافظت و راحت حمل شود. اطمینان حاصل کنید که قدرت ترکیدگی برای محافظت از محصول وجود دارد، بهطوریکه نگهداشتن آن هنگام حرکت آسان است.
تکنیک چاپ: بسته به بودجه شما میتوان از هر تکنیک چاپی برای افزایش زیبایی گیفت بگ استفاده کرد.
تولید گیفت بگ با روند استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست بهطور چشمگیری محبوبیت خود را در میان افراد و برندهای مختلف کسب کردهاند. آنها در بسیاری از مناطق مختلف با اهداف مختلف مانند گیفت بگ هدیه، بگهای خرید برای پوشاک، بگهای زیپدار برای مواد غذایی و... ظاهر شوند. اگر شما یک کسبوکار هستید و میخواهید به شرکا یا مشتریان خود هدایایی بدهید، یک گیفت بگ زیبا و درجه یک باید اطلاعات مهمی مانند آرم، نام کسبوکار را نشان دهد. این بگ هدیه ساده میتواند به ابزار بازاریابی خوبی تبدیل شود و فروش شما را بالا ببرد.
تولید گیفت بگ در شبکه چاپ دارای گرافیکهای عالی و منحصربهفرد هستند. برخی از گیفت بگها در رنگهای ثابت عرضه میشوند، درحالیکه برخی دیگر دارای طراحیهایی هستند که آن را از سایر گیفت بگها متمایز میکند. درصورت سفارشسازی گیفت بگها شما حتی میتوانید تصاویر گرافیکی خود را روی کاغذها چاپ کنید، مانند پیامهای شخصی یا تصاویر شرکت خود که بهنحوی تبلیغ مجدد هم محسوب میشود.
شبکه چاپ با داشتن تجهیزات کامل و چاپخانه اختصاصی سفارشات شما را در کمترین زمان ممکن به دست شما میرساند. در هرکجای ایران که هستید، بستهبندی و ارسال سفارشات شما بهنحو احسنت انجام میشود و نتیجه نهایی شما را راضی خواهد کرد. حذفکردن واسطهها و تهیه مواد اولیه کاغذ توسط خود مجموعه سبب شده است تا در عین حفظ کیفیت محصول، قیمتهای پایینی را ارائه دهد. بزرگترین سرمایه شبکه چاپ، اعتماد و همکاری شما بهعنوان یک کسبوکار تجاری است. از افتخارات این مجموعه است که همکاری با بیشاز 100 برند مطرح را در کارنامه کاری خود دارد. برای اطلاعات بیشتر یا ثبت سفارش در شبکه چاپ سوالات خود را از کارشناسان این مجموعه دریغ نکنید. آنها در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.
بهترین سایز لیبل محصول باید چقدر باشد؟ ساخت لیبل در ابعاد متنوع با توجه به اندازه بستهبندی صورت میگیرد که انتخاب این عامل به سلیقه و انتخاب تولیدکننده بستگی دارد. از طرفی انتخاب اندازه لیبل به موارد دیگری از جمله تصاویر قابل استفاده در آن، محصول مد نظر، رنگ مورد تایید و... وابسته است. دقت داشته باشید که لیبلها در سایزهای استاندارد و خاصی تولید میشوند، تا جاییکه در صورت تخطی از این اندازههای استاندارد با محصول یا بستهبندی غیر استانداردی روبهرو خواهید شد. رعایت اصول تولید لیبل کمک میکند تا در تجارت کالا بهعنوان فردی حرفهای و منظم شناخته شوید که بدون شک در ترقی کسبوکارتان تاثیرگذار است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با اصول ساخت لیبل و سایزهای مناسب آن آشنا شوید.
بدون شک استاندارد بودن سایز لیبل محصول یکی از اهداف هر تولیدکننده بهحساب میآید که از دو نظر اهمیت زیادی دارد:
لیبل قابلیت ایجاد ظاهری زیبا و جذاب برای محصول را دارد، بدین صورت که رنگها و المانهای متنوع بهکاررفته در آن به جذب مخاطب کمک میکنند. حال اگر لیبل در سایز و ابعاد استاندارد بهکاررفته باشد بدون شک جذابیت بستهبندی را دو چندان خواهد کرد. سعی کنید ابتدا اندازه و ابعاد بستهبندی را در نظر بگیرید و لیبلی در سایز و ابعاد آن انتخاب کنید. چنانچه لیبل شما بزرگتر یا خیلی کوچک باشد ظاهری ضعیف و نه چندان جذاب به بستهبندی خواهد داد.
میدانید که لیبل فاکتور اصلی معرفی محصول به مخاطب است؛ بنابراین بهتر است در انتخاب آن نهایت دقت و توجه را بهکار گرفت. انتخاب سایزی مناسب و استاندارد برای لیبل که تمام اطلاعات مد نظر درباره محصول را پوشش دهد به معرفی کامل آن کمک زیادی خواهد کرد. مخاطب با دیدن این لیبل به سمت کالای شما جذب خواهد شد، پس میتوان روی چنین لیبلی حساب باز کرد. درصورتیکه سایز لیبل شما مناسب نباشد و تصاویر یا اطلاعات مد نظر را به خوبی منعکس نکند قطعا مشتری را در حین مطالعه آن دچار مشکل خواهد کرد. بنابراین توصیه میشود که در انتخاب سایز لیبل محصول با تمام اطلاعاتی که قصد دارید روی لیبل چاپ کنید دقت زیادی به خرج دهید. تناسب این دو فاکتور با هم لیبلی جذاب، خاص و فریبنده را شکل خواهد داد.
هیچگاه ارزش و اهمیت یکسان بودن سایز لیبل با بستهبندی محصول را دست کم نگیرید؛ چراکه این موضوع به تنهایی میتواند تاثیرگذاری بسیار بالایی بر انتخاب نهایی مخاطب داشته باشد. درصورت عدم هماهنگی سایز لیبل با محصول یا بستهبندی آن نباید انتظار بالارفتن فروش محصول خود را داشت. هماهنگی این دو فاکتور به دو شکل زیر بررسی میشوند:
چنانچه لیبل طراحیشده روی بستهبندی از حد استاندارد بزرگتر باشد، دیگر ظاهر و نمایی که از یک لیبل انتظار میرود را نخواهد داشت. در برخی موارد دیده میشود که تصاویر و نوشتههای بزرگتر از لیبل به حاشیه رفته و از چهارچوب لیبل بیرون میزنند. بدون شک میدانید که این شرایط تاثیری منفی بر ظاهر بستهبندی خواهد داشت و مخاطب را دفع میکند. احساس شلختگی و بینظمی اولین تاثیری است که در ذهن مخاطب نسبت به شما ایجاد میشود و قطعا هیچ تولیدکنندهای چنین شرایطی را دوست ندارد.
درصورت کوچکبودن لیبل هم نمیتوان تمام اطلاعات ضروری و لازم را روی آن درج کرد؛ بنابراین مشتری به سردرگمی و شک دچار خواهد شد. لیبل کوچک باعث ایجاد فضای خالی بسیار زیادی خواهد شد و جذابیت و گیرایی بستهبندی محصول را برای مخاطب به کمترین حد ممکن میرساند. احتمال از دست دادن سرمایهتان در این شرایط بسیار بالاست؛ بنابراین سعی کنید تا جاییکه ممکن است از سایز متعادل و استانداردی برای بستهبندی محصول خود استفاده کنید.
اگر طراحی لیبل در اندازه و ابعاد استاندارد و طبق اصول صورت گیرد بستهبندی محصول با ظاهری مناسب و قابل قبول به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه با استانداردترین سایزها برای لیبل محصول آشنا شوید:
بهطور معمول لیبلهای مستطیل شکل در دو سایز استاندارد چاپ میشوند: سایز 3.5 در 2 اینچ و سایز بزرگتر در ابعاد 8.7 در 5 اینچ که در اغلب بستهبندیها مورد استفاده قرار میگیرد. فراموش نکنید که این نوع لیبل از متداولترین و پرطرفدارترین لیبلهای موجود در بازار محسوب میشود؛ چراکه بهراحتی روی انواع بستهبندیها و محصولات درج میشود.
معمولا سایز لیبل محصول آن هم بهصورت مربع شکل در دو اندازه 3*3 و 5*5 تولید یافت و تولید میشود. در اغلب بستهبندیها بهویژه بستهها مربعی شکل بهکار میروند. از مزایای لیبل مربعی شکل میتوان به تمرکز اطلاعات روی آن و قابلیت استفاده در اغلب محصولات اشاره کرد. لیبل مربعی ظاهری جذاب و خاص به بستهبندی میدهد که در جذب هر چه بیشتر مخاطب بسیار موثر است.
لیبلهای دایرهای از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در اغلب کسبوکارها مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع لیبل هم در دو سایز 1*2 اینچ و 3*5 اینچ چاپ و به بازار عرضه میشوند. بهدلیل شکل دایرهای و زیبا انتخابی عالی جهت درج لوگو و برند کسبوکارها بهحساب میآید و ابعاد آن بهخوبی با هر نوع بستهبندی قابل تطبیق و هماهنگی است.
لیبل بیضی شکل در برخی موارد معدود کاربرد دارد و در دو سایز 2* 1.5 و 3*2 چاپ میشود. لازم به ذکر است که لیبلهای بیضی شکل در برخی کسبوکارهای مشخص کاربرد ویژهای دارد و خیلی رایج نیستند.
همانطور که مشخص است از این برچسب جهت درج اطلاعات روی سپر یا پلاک خودرو استفاده میشود. این نوع لیبل اغلب در ابعاد 3*11.5، 4*8 و 12*4 به تولید و چاپ میرسد. لازم به ذکر است که از این نوع لیبل جهت چسباندن اطلاعیه یا اعلامیههای خیابانی هم استفاده میکنند.
از جمله متداولترین لیبلهای عرضه شده به بازار در سایز و ابعاد مختلف شامل موارد زیر هستند:
در تولید این نوع برچسب برش دایکات بهکارگرفته میشود که لیبل را در سایز و ابعاد قابل قبول و استانداردی تولید میکند. چسب پشت این نوع لیبل را باید با دقت زیاد برداشت که معمولا شکلی هندسی و دقیق دارند.
استانداردبودن سایز لیبل محصول به برش آن بستگی دارد. لیبلهایی که با نیم برش تولید میشوند از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند. این نوع لیبل به آسانی از لایه چسب پشتی خود جدا و بدون دردسر هم روی محصول یا بستهبندی مد نظر درج میشود. معمولا لیبل چاپشده به این روش با اشکال و ابعاد متنوع قابل چاپ و استفاده است.
همانگونه که گفته شد طراحی سایز لیبل محصول از اهمیت زیادی برخوردار است و بسیاری از تولیدکنندگان حساسیت ویژهای روی این موضوع به خرج میدهند. توجه داشته باشید که این محصول تاثیر قابل قبولی بر زیباسازی و جذابیت محصول یا بستهبندی آن دارد؛ بنابراین تولید لیبل در سایز استاندارد را نباید فراموش کرد. هرچه قدر انرژی، زمان و توجه بیشتری روی این موضوع به خرج دهید قطعا با محصولی جذابتر روبهرو خواهید شد. برای چاپ یک لیبل منحصربهفرد در سایزی مناسب میتوان از مجموعه حرفهای و باسابقه شبکه چاپ کمک گرفت. این مرکز با تولید بهترین لیبلها در سایز و اندازههای متنوع از عملکرد قابل قبولی برخوردار است و محصولی مناسب را به شما تحویل خواهد داد. حتما خدمات شبکه چاپ را امتحان کنید.
منبعhttps://www.shlabel.ir/article-single.php?id=34/Product_label