بستهبندی کالا بخش مهمی از بازاریابی و تبلیغات یک محصول محسوب میشود. قضاوت مثبت یا منفی مشتریها نسبت به برند و محصول، براساس بستهبندی شکل میگیرد. همواره برندها استفاده از تبلیغات پرسروصدا و شلوغ را ترجیح میدهند. وقتی همه بستهبندیها در قفسهها شلوغ و پیچیده باشد، یک بسته بندی ساده و زیبا بیشتر جلب توجه خواهد کرد. این همان علتی است که برندهای مختلف را به سمت استفاده از بستهبندیهای ساده و جذاب ترغیب میکند.
بر هیچکس پوشیده نیست که جهان امروز در تبلیغات پرزرقوبرق و پرسروصدا غوطهور شده است. امروزه همه برندها به دنبال راهی برای متمایزشدن در این بازار پرهیاهو هستند. یک راه برای دوامآوردن در این عرصه پررقابت، طراحی بستهبندیهای بسیار ساده و جذاب است. این جعبهها تصویری متمایز و بسیار خاص از برند شما ارائه میدهند. در بستهبندیهای ساده از رنگهای محدود و طرحهای بسیار خلاقانه استفاده میشود.
بستهبندی ساده و جذاب به محصول اجازه میدهد تا خودش با مشتری صحبت کند و اشتیاق او را برای خرید برانگیخته کند. در بستهبندیهای ساده، محصول بدون توضیحات و هیاهوهای اضافه به مشتری عرضه میشود. این دقیقا همان چیزی است که مشتری را جذب خود خواهد کرد. جعبههای ساده بهخوبی پیام برند را منتقل میکنند. برای تولید بستهبندیهای ساده میتوانید از مقوا ایندربرد، گلاسه، جعبه لمینتی، مقوا کرافت و... استفاده کنید.
بستهبندی محصول یک تجربه حسی فوقالعاده را برای مشتری فراهم میکند. جعبهها بدون نشاندادن محصول، اطلاعات زیادی درباره کالا به مشتری ارائه میدهند. هنگام نگاهکردن به قفسه محصولات، متوجه میشوید که از طریق بستهبندی، هر برند داستان خود را بیان میکند. یکی از راههای متمایز بهنظررسیدن محصول در میان قفسه، طراحی یک بسته بندی ساده و زیبا است. در این بخش ما ایدههای خلاقانهای را برای داشتن یک بستهبندی زیبا و ساده با شما در میان میگذاریم.
برای منحصربهفردشدن در یک بازار شلوغ و پررقابت، تمرکز روی لوگو نکتهای بسیار لازم و ضروری است. برای ایجاد یک بستهبندی ساده و خاص، باید از یک لوگو تایپوگرافیک استفاده کنید. بستهبندی شما باید ساده و تکرنگ یا نهایتا دورنگ باشد که فقط لوگو برند روی آن قرار میگیرد. این کار لوگو برند شما را در مرکز توجه قرار میدهد و باعث میشود که در ذهن مشتری ماندگار شوید. یک بستهبندی ساده و تکرنگ که لوگو روی آن درج شده است میتواند توجه و اعتماد مشتری را جلب کند.
با کاهش استفاده از رنگهای متنوع در بستهبندی خود میتوانید به یک طراحی ساده و زیبا دست پیدا کنید. رنگ محصول در ترغیب مشتری به خرید بسیار موثر است. برای داشتن یک جعبه ساده و خاص، باید از رنگی استفاده کنید که با برند شما همخوانی داشته باشد. در بستهبندیهای ساده استفاده از رنگهای خنثی مانند سفید، سیاه و خاکستری رواج بسیار زیادی دارد. اما این موضوع بهمعنای آن نیست که باید از رنگهای شاد غافل شوید. استفاده از رنگهایی که هیجان مشتری را درگیر میکند در دیدهشدن برند شما بسیار موثر خواهد بود.
در یک بستهبندی شفاف، محصول شما بهصورت مستقیم در معرض دید مشتری قرار میگیرد. در این نوع بستهبندی، اغلب کف جعبه از یک مقوای مرغوب ساخته میشود. سپس روی جعبه یا کنارههای آن بهصورت شفاف تولید میشود. برای این امر میتوانید روی جعبه را کاملا شفاف یا با ایجاد اشکال هندسی، آن بخشهای مخصوص را شفاف کنید. برای شفافشدن بستهبندیها از پلاستیکهای مختلف استفاده میشود. این بستهبندی محصول را به شیوهای دلفریب به مشتری ارائه میدهد. جعبههای شفاف به اسم بستهبندیهای پنجرهدار نیز شناخته میشوند.
یک راه عالی برای جذابیتشدن بستهبندیهای ساده، طراحی متناسب جعبه با محصول است. برای مثال اگر یکی از محصولات شما فلش مموری است، میتوانید بستهبندی را کاملا متناسب و همانند فرم محصول طراحی کنید. این موضوع باعث میشود که مشتری بدون دیدن محتویات جعبه، نوع و ابعاد محصول را بشناسد. هچنین این نوع بستهبندی خلاقانه، تاثیر زیادی در ترغیب مشتری به خرید خواهد داشت.
یکی از پرطرفدارترین مقواها برای طراحی بستهبندی ساده و مینیمال، استفاده از مقواهای کرافت است. رنگ این جعبهها قهوهای روشن است و ظاهری نوستالژیک و زیبا به بستهبندیهای شما میبخشد. جعبه کرافت را میتوان بهصورت کشویی، پنجرهدار و... تولید کنید. روی این جعبهها اطلاعات زیادی درج نمیشود و تنها لوگو و نام تجاری روی آن قابل چاپ است. جعبههای کرافت بهدلیل قابل بازیافتبودن آن، از طرفدارهای بسیار زیادی برخوردار است.
با ایجاد یک دسته کوچک برای بستهبندیهای ساده میتوانید زیبایی آن را دوچندان کنید. ایجاد یک دسته هم باعث جذابیت جعبه و هم باعث سهولت در حمل آن میشود. دسته جعبهها میتواند مشابه جنس بدنه بستهبندی باشد. همچنین دستهها بهصورت پارچهای، پلاستیکی، کنفی و... میتوانند طراحی و چاپ شوند. ایجاد یک دسته برای بستهبندی محصولات نسبتا سبک، کاربرد بیشتری دارد. برای بستهبندی محصولات سنگین باید جنس بدنه جعبه و دستهها کاملا مقاوم و مستحکم باشد.
بهجای چاپ تصویر محصول روی بستهبندی، میتوانید با کمی خلاقیت تصویر محصول را در امتداد بستهبندی طراحی کنید. برای مثال در تصویر زیر شما یک بستهبندی شکلات را مشاهده میکنید که تصویر شکلات به بخشی جداییناپذیر از بستهبندی تبدیل شده است. این موضوع اشتها و اشتیاق مشتری را به خرید و تستکردن شکلات برند شما بیشتر خواهد کرد. این ایده خلاقانه میتواند به افزایش فروش محصولات شما منجر شود.
یکی از انواع بستهبندی ساده و زیبا استفاده از جعبههای کشویی است. بستهبندی کشویی لذت جعبهگشایی را برای مشتری بیشتر خواهد کرد. این جعبه از دو بخش مجزا تشکیل شده است. یک بخش آن محصول شما را درون خود نگه میدارد. بخش دوم تمام بخش اول را بهجز قست ابتدایی و انتهایی آن، تحت پوشش قرار میدهد. با کشیدن کشو این بستهبندی، مشتری محصول را با جذابیت و زیبایی خاصی مشاهده میکند. از جعبه کشویی برای بستهبندی محصولات مختلف از جمله شیرینیهایی مانند ماکارون نیز استفاده میشود.
ممکن است شما دوست داشته باشید بدون اینکه سادگی جعبه تحتالشعاع قرار بگیرد، یک آیتم دیگر نیز به بستهبندی خود اضافه کنید. اضافهکردن یک روبان متناسب با رنگ بستهبندی میتواند گزینه مناسبی باشد. افزودن یک اتیکت یا برچسب که لوگو و مشخصات برند بهصورت مختصر روی آن درج شده باشد نیز انتخاب خوبی است. لیبلها در جنسهای مختلف از جمله شیشهای نیز تولید میشوند که بستهبندی شما را خاصتر خواهند کرد.
در طراحی بسته بندی ساده و زیبا اطلاعات مهم بهشیوهای مختصر و ضروری بیان میشوند. پیام برند شما چیست؟ آن را بهصورت مختصر روی بستهبندی چاپ کنید. درج لوگو میتواند خلاصهای از پیام برند شما را به مشتری منتقل کند. از عبارت یا تگهای کوتاه و قانعکننده استفاده کنید که ماهیت محصول شما را بهخوبی نشان بدهد. توجه کنید که فونت عبارتها خوانا، خاص و یادآور برند شما باشد. برخی از برندها شعار خلاقانه و کوتاه خود را روی جعبهها چاپ میکنند.
ما معتقدیم استفاده از بسته بندی ساده و زیبا دروازه ورود به فروش بیشتر محصولات است. مردم اغلب جذب محصولاتی با جعبههای خاص و در عین حال ساده میشوند. در این مطلب ما شما را با اهمیت و تنوع این جعبههای ساده آشنا کردیم. طراحی و چاپ این بستهبندیها نیازمند تخصص و خلاقیت افراد متبحر در مجموعههای چاپ است. ما در شبکه چاپ مفتخریم که با استفاده از بهترین دستگاههای چاپ، خلاقانهترین بستهبندیهای ساده را به شما ارائه میدهیم. مجموعه ما در عین سادگی، بستهبندیهایی بسیار خاص و باکیفیت را به شما ارائه میدهند. در شبکه چاپ تمام موارد زیر تضمین خواهد شد:
با مراجعه به سایت شبکه چاپ، با ما همراه باشید تا خاصترین بستهبندیهای ساده را به شما ارائه دهیم.
استفاده از ست اداری چند سالی است که در ادارات بسیاری رایج شده است. این در حالی است که بعضی از کسبوکارها هنوز به لزوم این کار پی نبردهاند. بهنظر این دست از شرکتها و ادارهها این کار جز هدر دادن سود و سرمایه نتیجهی دیگری در پی ندارد. جزو هر کدام از این دو دسته باشید، خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم. اگر جزو دستهی اول هستید و فقط برای تقلید از شرکتهای دیگر این کار را انجام میدهید، لازم است چرایی این کار را بیشتر بدانید. به دستهی دوم هم توصیه میکنیم با خواندن دلایل و مزیتهای استفاده از ست اداری، این کار را حتماً شروع کنند.
قبل از اینکه دلایل استفاده از ست اداری را بدانید؛ بهتر است با خود ست اداری بیشتر آشنا شوید. ست اداری مجموعهای از اقلامی است که برای مکاتبات با شرکتهای دیگر از آنها استفاده میشود. این اقلام معمولاً شامل سربرگها، کارت ویزیت، پاکت نامه، پوشه و مواردی از این دست میشود. برای شکلدهی به یک ست اداری، معمولاً تمام جزئیات طراحی این اقلام را هماهنگ و متناسب با هم در نظر میگیرند. در تمام اقلام ست اداری، لوگو و اطلاعات تماس شما ثبت خواهد شد. همین اتفاق ساده مزایای زیادی برای شرکت و سازمان شما رقم میزند.
استفاده از ست اداری مزایایی دارد که در زیر بیشتر با آنها آشنا میشوید. دانستن این مزایای میتواند در انجام بهتر طراحی ست اداری به شما کمک کند.
اینکه شما مجموعه اقلامی در اختیار داشته باشید که لگو برند و اطلاعات تماس شما در آن ثبت شده است؛ به نوعی هویت و اعتبار به سازمان شما میدهد. کافیست افرادیکه مکاتبات فراوانی با شما دارند، به دفعات زیاد لگو سازمان شما را ببینند. همین مورد نوعی هویت به سازمان شما میدهد و افراد بیشتری شما را میشناسند.
یک فضای رسمی، رفتار حرفهای و رسمی طلب میکند. استفاده از ست اداری یکی از پایههای همین رفتار رسمی و حرفهای است. لگو درج شده در اقلام ست اداری، به مخاطب نشان میدهد شما سازمانی در حال پیشرفت هستید و به اندازهی کافی رسمیت دارید.
اعتماد مشتری به محض اطمینان از رسمیت و هویت شما بیشتر میشود. دیدن یک سری اطلاعات تماس و لگو شرکت به او این اطمینان را میدهند که میتواند بدون دغدغه و نگرانی از محصولات و خدمات شما استفاده کند. مشتریان به دنبال این هستند که از رفتار شما متوجه دقت و ظرافت کار شما باشند. همین که میبینند شما حتی در جزئیترین مسائل شرکت خود دقیق هستید؛ بیشتر به شما اعتماد میکنند. مثلاً اگر خودکاری با لگو و رنگ شرکت دست آنها بدهید؛ تغییرات زیادی در زاویه دید مشتری نسبت به شرکت میتوانید مشاهده کنید.
روی کارت ویزیت، سربرگ یا حتی پاکتنامهای که شما در مکاتبات استفاده میکنید؛ اطلاعات شما ثبت شده است. شماره تماس، آدرس ایمیل و آدرس وبسایت شما به گم نشدن و ارتباط بیشتر مخاطب با شما کمک میکنند. این قضیه باعث میشود اگر کسی به شما نیاز پیدا کرد بهراحتی به شما دسترسی پیدا کند.
هنگامی که شما خود را در فضای شرکت و کسبوکارها قرار میدهید، احتمال دزدیده شدن اطلاعات و گفتههای شما وجود دارد. این مورد فقط در صورتی میتواند کم شود که شما تمهیدات لازم را اندیشیده باشید. یکی از این تمهیدات استفاده از ست اداری و اقلام مختص به شرکت شماست. طبیعتاً برداشتن اطلاعات از برگهایی که اطلاعات شرکت در آن ثبت شده است، بسیار سختتر از یک برگهی بینام و نشان عادی است.
اگر قصد بستن یک قرداد مهم را دارید، استفاده از ست اداری احتمال رخ دادن هر نوع سواستفاده را خنثی میکند. بهعلاوه پاکتهایی که آدرس شما در آن ثبت شده است، قفل سفت و سختی برای این دست از قردادهاست. این نوع پاکتها از گم شدن قردادهای مهم جلوگیری میکنند.
وقتی مشتری وارد یک سازمان میشود، معمولاً به جزئیات کاری شما توجه زیادی نشان میدهد. استفاده از ست اداری به او این اطمینان را میدهد که شما شرکتی منظم و معتبر هستید. نشان دادن همین نظم و ترتیب سندی بر درستی کار شماست. شما احتمالاً از پس انجام کار مشتری هم در موقع و زمان مقرر بهخوبی برخواهید آمد.
در کشوری که مردم، بههیچ عنوان دید خوبی نسبت به تبلیغات ندارند، روشهای غیر مستقیم تبلیغات بسیار کاربردی شدهاند. حتماً نباید هزینهی گزافی بابت تبلیغات تلویزیونی بدهید. همین که مشتری کارت ویزیت شما را میبینید و با برند شما آشنا میشود، خودش نوعی تبلیغ است. برگههایی که شما با لگو و نام خودتان تحویل مشتری میدهید، تا مدتها نام شما را بدون اینکه ذرهای تلاش کنید، برای مشتری یادآوری میکنند. این تداعی ساده گاهی از میلیونها تبلیغ در رسانههای آنلاین و آفلاین سودمندتر است.
فرض کنید کارت ویزیت یک مشتری به دست مشتریان و مخاطبان دیگر هم برسد. در چنین شرایطی شما یک شبکهی ارتباطی ساختهاید که میتواند فروش زیادی برای شما به ارمغان بیاورند. نکتهی قابل توجه این است که شما برای ساختن این شبکهی ارتباطی تلاش زیادی بهکار نگرفتهاید. این کارت ویزیت با لگو و نام برند شماست که شبکهسازی را برای شما به مدت طولانی و حتی در فاصلهای دور از شرکت شما به عهده میگیرد.
هر چیزی که مخاطب از شما میبیند، هویت برند شما را در ذهن او کاملتر میکند. هنگامیکه او با ست اداری خلاقانه و زیبای شما مواجه میشود، حس خوبی نسبت به برند شما پیدا میکند. استفاده از ست اداری خلاقانه این حس را به او میدهد که میتواند با شرکتی ظریف و خلاقانه مثل شرکت شما ارتباط بیشتری بگیرد. همین یک مورد ظاهراً بیاهیمت در ساختن هویت برند شما نقش بهسزایی ایفا میکند.
برای پیشی گرفتن از رقبا، نیاز به کارهای سخت و هزینهبر نیست. همین که نام و هویت شما در دست مشتریان باشد به این معناست که یک قدم از رقیب خود جلوترید. اینکه شما با سربرگ و لگو اختصاصی خود با مشتری ارتباط گرفتهاید به او این اعتماد را میدهد که شما قابل اعتماد و معتبرتر هستید. با استفاده از ست اداری، شما فرصت گرفتن فرصتهای طلایی و مشارکت با مشتریان بزرگ را از دست رقبای خود میگیرید. چنین مشتریانی معمولاً تک به تک رفتار و جزئیات شرکت شما را میسنجند و این موضوع برای آنها پر اهمیت است.
استفاده از ست اداری علاوهبر اینکه هویت و رسمیت برند شما را تضمین میکند؛ در آسودگی خیال مشتریان شما هم بسیار مؤثر است. همچنین بهواسطهی ست اداری شما میتوانید شبکهی ارتباطات سازمان خود را گستردهتر سازید. این کار احتمال جلب نظر مشتریان بزرگ و پر سرمایه را برای شما بیشتر میکند. اگر هم هزینهی کمی برای تبلیغات دارید و میخواهید علاوهبر تبلیغات به شیوهی دیگری هم دیده شوید، استفاده از ست اداری یکی از کارهای کوچک اما کاربردی است.
بهنظر میرسد تمام این عوامل برای راضی شدن یک مدیر و استفاده از این ستها کفایت میکند. تنها بحث باقی مانده مسئلهی چاپ اقلام ست اداری است. اگر در این راه به کمک نیاز داشتید، متخصصان شبکه چاپ آمادهی همراهی شما هستند. برای محقق شدن تمام مزایای گفتهشده حتماً با این متخصصان در تماس باشید.
بروشور یک ابزار عالی بازاریابی است. با استفاده از یک بروشور کارهای مختلفی می توان انجام داد؛ شرکت خود را معرفی کنید، محصولات را با جزئیات بیشتر توضیح دهید یا برای جذب مشتری از محصولات بی شماری نمونه های تستی ارائه دهید. با ایجاد یک بروشور با محتوای مختصر و جذاب، می توانید فروش را رونق دهید و مشتریان را درگیر خود کنید.
تهیه بروشور
اطلاعات موردنیاز برای تهیه بروشور به 3 بخش کلی "محدود کردن موضوع"، "تنظیم چیدمان" و "ایجاد محتوا" تقسیم می شود:
قسمت اول
محدود کردن موضوع
بروشور یک کالای بازاریابی با ارزش و ملموس است که در نهایت منجر به فروش بیشتر می شود. بروشور برخلاف یک وب سایت، فضای محدودی برای تهیه اطلاعات دارد. هنگام نوشتن یک بروشور آنچه را که می فروشید، باید مشخص باشد.
خود را جای مشتری بگذارید. هنگام نگاه کردن به بروشور، از خود بپرسید که می خواهید چه نوع اطلاعاتی را در داخل آن پیدا کنید. هر سؤالی را که که به ذهنتان می رسید را بنویسید و به آن پاسخ دهید. می توانید از این موارد در بروشور خود استفاده کنید.
در صورتی که می خواهید فقط یک مرور کلی در مورد ویژگی های اساسی ارائه دهید، بر روی یک موضوع خاص تمرکز کنید که به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری را ارائه دهید. ویژگی ها، محصول یا خدمات را توصیف می کنند و مزایا توصیف می کنند که چگونه این محصول یا خدمات شما به خواننده کمک می کند.
از آنجایی که فضای محدودی در اختیار دارید، به یاد داشته باشید که تمام اطلاعات شما مرتبط نیستند. اطلاعاتی که تأثیر مستقیمی بر محصول و خدمات اصلی شما نمی گذارند را کنار بگذارید.
قسمت دوم
تنظیم چیدمان
بروشورها در سبک ها و چیدمان های بسیاری عرضه می شوند. رایج ترین بروشورها سه لایه تاشو هستند. با این حال، شما باید بسته به اطلاعاتی که ارائه می دهید، یک طرح مناسب را انتخاب کنید.
همانطور که گفته شد، جلد بروشور شما همان چیزی است که باعث می شود افراد ترغیب شوند تا بروشور شما را انتخاب کنند. در این زمینه، یک عکس یا گرافیک چشم نواز می تواند موثرتر از یک متن باشد.
در هر سبک یا چیدمانی که برای بروشور انتخاب کرده اید، باید از فضای فیزیکی نهایت استفاده را ببرید. این به معنای ایجاد تعادل بین کلمات و تصاویر است.
در پنل های داخلی، از عناوین استفاده کنید تا بلوک های طولانی متن را بشکنید. بروشورها فضای محدودی دارند و نباید از فضای خالی برای بلوک های طولانی متن استفاده کنید.
قسمت سوم
ایجاد محتوا
برای برقراری ارتباط با خواننده، حتماً از واژه "شما" استفاده کنید. این اقدام، بین شما و مشتری رابطه موثری ایجاد می کند.
هدف شما در بروشور این است که از تمرکز و توجه خواننده خود، درآمد کسب کنید. بر اساس نوع خواننده، محتوای موردنظر را تهیه کنید تا بتوانید با استفاده از بروشور توجه او را جلب کنید.
در بروشور از نقل قول های رضایت بخش مشتریان استفاده کنید.
خواننده خود را به مرحله بعدی هدایت کنید.
از فکر کردنهای مداوم برای ایجاد شاپینگ بگهایی اختصاصی خسته شدهاید؟ یا بودجه و وقت بسیار محدودی دارید و به دنبال یک خروجی مقرون بهصرفه میگردید؟ دنیای مدرنیته امروز پای هوش مصنوعی را به تجارتهای مختلف از جمله کسبوکار شما باز کرده است. با استفاده از آن میتوانید ساک دستیهایی کاربردی و خاص ایجاد کنید. طراحی ساک دستی یا شاپینگ بگ با هوش مصنوعی به منزله ایجاد یک نوآوری بزرگ در این حوزه است. کافی است قدرت هوش مصنوعی را در آغوش بگیرید تا از پتانسیلهای فوقالعاده آن بهرهمند شوید.
قبل از هر توضیحی اجازه دهید ابتدا شما را با هوش مصنوعی آشنا کنیم. هوش مصنوعی یا AI فناوری است که هوش انسانی و قابلیتهای حل مسئله را شبیهسازی میکند. الگوریتمهای AI بر اساس فرآیندهای تصمیمگیری مغز انسان مدلسازی شده است. در حقیقت هوش مصنوعی میتواند از دادههای موجود یاد بگیرد و در طول زمان آنها را طبقهبندی کند. این دادهها به AI کمک میکنند تا وظایفی را انجام دهد که در گذشته احتیاج به مداخله انسانی داشته است.
امروزه نمیتوان تحولی که هوش مصنوعی در حوزهها و مشاغل مختلف ایجاد کرده است را نادیده گرفت. AI به حیطه طراحی شاپینگ بگهای سازمانی نفوذ کرده است تا بستری مناسب برای رشد خلاقیتهای طراحان ایجاد کند. با استفاده از آن ایدهها به واقعیت تبدیل میشوند و برندها از آنها نهایت استفاده را میبرند. صحبت از ساک دستی که میشود اهمیت استفاده از تصاویر خاص خود را نشان میدهند. این طرحها و تصاویر بیهمتا به راحتی روی مخاطب تاثیر میگذارند و او را جذب برند میکند. همچنین هوش مصنوعی به طور قابل توجهی شیوه طراحی شاپینگ بگها را نیز تغییر داده است.
با استفاده از الگوریتمهای مبتنی بر AI میتوانید تصاویری خیرهکننده و بدیع ایجاد کنید. این موضوع ابتدا توجه مخاطب را جلب میکند و سپس پیام برند را به او میرساند. هوش مصنوعی با تجزیه تحلیل دادهها، تصاویر موجود و آموختن الگوها، طرحهای منحصربهفردی را ارائه میدهد. این طراحیها بر اساس نیاز هر برند به شما اختصاص داده میشود. AI به کسبوکارها کمک میکند تا شاپینگ بگهایی اختصاصی برای تجارت خود تولید کنند.
بدون شک یکی از مهمترین دغدغههای شما یافتن ابزارهایی مناسب برای طراحی شاپینگ بگ است. با استفاده از این برنامهها میتوانید در کمترین زمان بهترین طرحها را ارائه دهید. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی دارای قابلیتها و ویژگیهای منحصربهفردی است. در نتیجه فرآیند طراحی برای شما آسانتر خواهد شد و نفوذ برند را در میان مردم بیشتر خواهد کرد. ما در این بخش مفیدترین ابزارهای طراحی ساک دستی یا شاپینگ بگ با هوش مصنوعی را به شما معرفی میکنیم.
با استفاده از این پلتفرم میتوانید از طریق الگوریتمهای هوش مصنوعی تصاویر معمولی را به شاهکارهای هنری تبدیل کنید. همچنین دارای گزینهها و سبکهای سفارشی سازی است تا خاصترین شاپینگ بگ را برای برند طراحی شود. شما میتوانید اندازه تصاویر را چهاربرابر کنید بدون اینکه کیفیت عکسها کاهش پیدا کند. همچنین امکان رنگآمیزی خودکار تصاویر نیز وجود دارد. این برنامه تلاش میکند تا یک دسترسی گسترده به جدیدترین فناوریهای تصاویر هوشمند را برای کاربران خود فراهم کند. همچنین امکان رنگی کردن تصاویر سیاه و سفید گذشته نیز در این برنامه وجود دارد. از دیگر ویژگیهای مهم DeepArt میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
این برنامه حجم وسیعی از محتواهای موجود در اینترنت، پایگاههای اطلاعاتی و پلتفرمهای خاص را بررسی میکند. سپس بهوسیله این دادهها بهترین و متناسبترین خروجی در اختیار شما قرار داده میشود. فناوری Adobe Sensei به طراحان اجازه میدهد تا بر خلاقیت خود تمرکز و شاپینگ بگهایی اختصاصی تولید کنند. همچنین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی کارهای پیچیده را سادهسازی و خودکارسازی خواهند کرد.Adobe Sensei دارای ویژگیهای بسیار کاربردی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
کانوا یک ابزار طراحی گرافیکی کاربر پسند است که قابلیتهای فوقالعادهای از هوش مصنوعی را درون خود جا داده است. این برنامه کتابخانهای گسترده از قالبها، فونتها و تصاویر را به شما ارائه میدهد. اگر نمیدانید طرح خود را چگونه شروع کنید؛ در Canva میتوانید به قالبهای رایگان و خاص آن دسترسی داشته باشید. امکان ویرایش این طرحها و ایجاد یک قالب اختصاصی نیز وجود دارد. این برنامه فایل نهایی را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار خواهد داد. قبل از کار با آن بهتر است با برخی از ویژگیهای مهم این برنامه آشنا شوید:
این برنامه به کاربران اجازه میدهد تا شاپینگ بگهای اختصاصی خود را در سبکی جسورانه ارائه دهند. در ImprintNext به پیشرفتهترین ابزارها و فناوریهای مدرن و قدرتمند دسترسی خواهید داشت. کار کردن با این برنامه به طرز شگفتانگیزی ساده است و به سرعت آن را یاد خواهید گرفت. شما میتوانید شاپینگ بگهایی در اشکال و اندازههای مختلفی طراحی کنید. همچنین دارای طرحهایی آماده است تا بتوانید آنها را ویرایش کنید. از طرفی امکان طراحی از صفر تا صد شاپینگ بگ نیز در این نرمافزار وجود دارد. از مهمترین ویژگیهای ImprintNext میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
هوش مصنوعی با ورود به حوزه بستهبندی و طراحی شاپینگ بگ تحولی بزرگ ایجاد کرده است. از یک طرف به کسبوکارها توانایی ایجاد تصاویری چشمگیر را ارائه میدهد. از طرفی با خلق چنین طرحهایی مردم را بیشتر جذب برند خواهد کرد. AI در مسیر برندسازی به کمک شما میآید تا بتوانید قدمهایی بزرگ و استوار بردارید. با استفاده از این ابزارها و طراحی تصاویری ماندگار به راحتی نام برند در ذهن مشتریهای شما تثبیت خواهد شد. استفاده از برنامههای هوش مصنوعی دارای مزایای بینظیری است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:
یکی از مهمترین مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی قابلیت دسترسی آسان به برنامه است. شما میتوانید در محیط خانه، فضای کار، در مترو و حتی کافهها نیز طراحیهای خود را انجام دهید. این موضوع در وقت شما نیز صرفهجویی خواهد کرد. قابلیت دسترسی آسان یک فرصت فوقالعاده است تا ایدههای ناگهانی خود را به سرعت عملی کنید. این به شما کمک میکند تا رفته رفته خروجی بینظیری را ارائه دهید. برخی برنامهها به صورت آنلاین و برخی دیگر به صورت آفلاین نیز کار میکنند. در بعضی برنامهها امکان ویرایش فایلها در هر شرایطی برای شما وجود خواهد داشت.
در گذشته برای طراحی شاپینگ بگ انرژی و زمان فوقالعاده زیادی صرف میشد. به طوری که طراح تا مدتهای طولانی وقت خود را صرف ایجاد طرحهایی خاص و شگفتانگیز میکرد. هوش مصنوعی به کمک شما میآید تا در کمترین زمان ممکن بهترین خروجی را ارائه دهید. همچنین قالبهای آماده موجود در آن نیز وقت شما را کمتر خواهند گرفت. این موضوع در زمان شما صرفهجویی خواهد کرد. از طرفی به طراح این فرصت را میدهد تا تصاویر بیشتری را تولید کند.
بدون شک هر کسبوکاری از جمله شرکتهای کوچک به فکر کاهش هزینههای تجاری خود هستند. با استفاده از هوش مصنوعی احتیاجی به خرید طرحهایی بسیار گران نخواهید داشت. این موضوع کمک میکند تا این هزینهها را صرف بخشهای مهمتری از برند خود کنید. در گذشته برای طراحی شاپینگ بگ از چندین تیم استفاده میشد که هزینههای آن برای شرکت بسیار گزاف بود. در حال حاضر میتوانید با کمترین هزینه و افرادی محدود طرحهای خاص خود را ایجاد کنید. برنامههای مبتنی بر هوش مصنوعی به شما اجازه استفاده رایگان از برخی خدمات برنامه را میدهند.
هوش مصنوعی دارای دادههای بسیار عظیمی است که مدام آنها را تجزیه و تحلیل میکند. AI با شناخت مخاطب هدف نیازها و گرایشهای او را مورد بررسی قرار میدهد. این موضوع به شما کمک میکند تا شاپینگ بگهایی مخاطب پسند را طراحی کنید. این امر سبب میشود که مشتری در همان نگاه اول جذب ساک دستیهای برند شما شود. همچنین با ایجاد چنین خروجی منحصربهفردی، تصویری مثبت از برند در ذهن مشتریهای خود ایجاد خواهید کرد.
برنامههای هوش مصنوعی قالبهایی رایگان را در اختیار شما قرار میدهند. اما به معنای آن نیست که شما مجبور به استفاده از این قالبها هستید. این ابزارها زمینه ایجاد طرحهایی اختصاصی را برای شما فراهم خواهد کرد. به راحتی میتوانید رنگها را تنظیم و تصاویر مورد علاقه خود را طراحی کنید. همچنین تایپوگرافیها میتوانند مطابق با انتخاب و نیازهای شما به کار گرفته شوند. این موضوع یک فرصت عالی است تا شاپینگ بگهایی به دور از هرگونه کلیشه طراحی کنید. ساک دستی متفاوت توجههای بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.
پس از آشنایی با انواع ابزارهای هوش مصنوعی و مزایای استفاده از آن، وقت صحبت از اصول طراحی فرا رسیده است. برای اینکه بتوانید از شاپینگ بگ استفاده تبلیغاتی کنید رعایت نکات طراحی اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند. شما با تسلط بر این قواعد میتوانید ساک دستیهایی اختصاصی و چشمنواز را طراحی کنید. شاپینگ بگ باید به یک نماد مهم در برند شما تبدیل شوند. آگاهی از قواعد طراحی مسیر رسیدن به این هدف را برای شما آسانتر خواهد کرد. در این بخش شما را با مهمترین اصول طراحی شاپینگ بگ با هوش مصنوعی آشنا میکنیم.
بهتر است برای طراحی شاپینگ بگ سادگی آن را در اولویت خود قرار دهید. باید تنها روی موضوع یا پیام اصلی برند تمرکز کنید. شلوغی بیش از حد تصویر میتواند مخاطب را سردرگم و حتی دلزده از برند کند. همچنین استفاده از طرحهای شلوغ و عناصر غیر ضروری، حواس مخاطب را از سوژه اصلی پرت خواهد کرد. در نتیجه پیام اصلی برند نیز در میان ازدحام تصاویر گم خواهد شد. یک طراحی خلاقانه و ساده با صدایی رسا پیام برند را به همگان منتقل خواهد کرد.
قبل از هرگونه طراحی ابتدا به شما پیشنهاد میکنیم که با روانشناسی رنگها آشنا شوید. هر یک از رنگها دارای معانی خاصی است که احساسات مختلفی را در مخاطب ایجاد میکند. اغلب توصیه میشود که رنگ شاپینگ بگ باید هویت برند یکسان باشد. بسیاری از رنگ سازمانی خود برای طراحی ساک دستی کمک میگیرند. این موضوع باعث میشود که مردم در هرجایی که هستند با دیدن یک رنگ مشخص برند در ذهن آنها تداعی شود. خوشبختانه ابزارهای AI طیف وسیعی از رنگها را در اختیار شما قرار میدهد تا بهترین خروجی را ارائه دهید.
به چیدمان و تعادل عناصر طراحی توجه کنید. شاپینگ بگ باید به صورت اصولی و با طرحهایی چشمنواز طراحی شود. ایجاد تعادل در عناصر طراحی، کارایی ساک دستی را بیشتر حفظ خواهد کرد. شما میتوانید از قانون یک سوم یا خط پیشرو برای ایجاد یک تصویر جذاب استفاده کنید. ترکیببندی به شما امکان ایجاد ساک دستی اختصاصی را نیز خواهد داد. با ترکیب طرحهای خاص، شاپینگ بگهایی تمیز و جذاب خواهید داشت.
هنگام طراحی باید مطمئن باشید که مردم در همان نگاه اولین به شاپینگ بگ، برند را خواهند شناخت. ابتدا باید لوگو کسبوکار به صورت برجسته نمایش داده شود. همچنین استفاده از فونتهایی خاص و البته یکسان، هماهنگی ظاهر شاپینگ بگ را بیشتر خواهد کرد. درج عناصر برند روی آن و تناسب عناصر طراحی، یک خروجی اختصاصی و چشمنواز را ارائه میدهد. با استفاده از هوش مصنوعی به راحتی میتوانید مکان مناسب هر یک از این عناصر برند را انتخاب کنید.
اگرچه که به ظاهر طراحی ساک دستی از طریق AI آسان به نظر میرسد اما اینگونه نیست. تا زمانی که به حجم زیادی از اصول طراحی مسلط نباشید نمیتوانید طرحی خاص بهوجود آورید. ما در شبکه چاپ در کنار شما هستیم تا طراحی ساک دستی یا شاپینگ بگ با هوش مصنوعی را انجام دهیم. کافی است از طریق سایت شبکه چاپ راهنمایهای لازم را دریافت و سفارش خود را نهایی کنید. ما نهتنها شاپینگ بگ را برای شما طراحی بلکه آنها را با بهترین مواد و پیشرفتهترین دستگاهها تولید میکنیم.