سیر تحولات چاپ ساک دستی

در مقاله اهمیت طراحی و چاپ ساک دستی، اشاره شد که ساک دستی یکی از ابزارهای تبلغیاتی و بازاریابی است که مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. جهت اینکه بتوانید یک طراحی و چاپ حرفه ای برای ساک دستی انجام دهید، بهتر است با تاریخچه ساک دستی به عنوان بهترین دوست مصرف کننده، آشنا شوید و از سیر تحولات آن آگاهی پیدا کنید. با شبکه چاپ همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

مروری بر تاریخچه ساک دستی

ظهور ساک دستی های کاغذی

ساک دستی پلاستیکی

ساک دستی های قابل استفاده مجدد

مروری بر تاریخچه ساک دستی

تا قبل از اواخر دهه 1800 میلادی، ساک دستی های خرید وجود نداشتند. خریداران یا کالاهای خود را با سبد حمل می کردند و یا اینکه صاحبان کسب و کارها، کالاها را درب خانه تحویل می دادند.

در اواسط قرن نوزدهم، فرانسیس وول، مدرس مدرسه ای واقع در پنسیلوانیا، دستگاهی را برای تولید ساک دستی های کاغذی سبک، اختراع کرد.

در سال 1871، مارگارت نایت، ماشینی را طراحی کرد که ساک های دستی مسطح و جادار بیشتری تولید می کرد. با این حال، این ساک ها زیاد ماندگار نبودند و چارلز استیل در سال 1883، ساک های قهوه ای با حاشیه های چسباننده را اختراع کرد که با آنچه که در سوپر مارکت های امروزی مشاهده می کنید، شباهت داشت.

در سال 1912، والتر اچ دوبنر، یک فروشگاه مواد غذایی کوچک را اداره می کرد و به دنبال راهی برای تقویت تجارت خود بود. با مشاهدات دقیق و تجربیات بدست آمده، او متوجه شد که مشتریان برای خرید بیشتر با محدودیت روبه­رو هستند و به راحتی نمی توانند کالاهای خود را حمل کنند.

بنابراین، دوبنر تصمیم گرفت تا روشی را ابداع کند که امکان خریدهای بیشتر را برای مشتریان فراهم کند. چهار سال طول کشید تا راه حل مناسب را به دست آورد؛ این روش شامل یک
بسته ارزان، آسان برای استفاده و به اندازه کافی مستحکم برای تحویل و حمل مواد غذایی می شد.

ظهور ساک دستی های کاغذی (www.shbag.ir)

 

ساک دستی های دوبنر، با استفاده از یک کیسه کاغذی با سیمی که از آن عبور می کرد و برای استحکام آن کاربرد داشت، ساخته می شد. دوبنر، محصول جدیدش را ثبت کرد و آن را “ساک دستی خرید دوبنر” نامید. او این بگ کاغذی کرافت را به قیمت پنج سنت فروخت و ظرف سه سال، بیش از یک میلیون ساک دستی در سال به فروش رفت. در طول این مدت، تقریباً تمام ساک دستی ها از کاغذ ساخته شده بودند.

ساک دستی پلاستیکی

در سال 1933، پلی اتیلن به عنوان رایج ترین پلاستیک، به طور تصادفی در یک کارخانه شیمیایی در Northwich انگلستان ایجاد شد. در حالی که قبلاً پلی اتیلن در دسته های کوچک ایجاد شده بود، این اولین سنتز ماده ای بود که از نظر صنعتی کاربردی شده بود و در ابتدا، توسط ارتش انگلیس در خلال جنگ جهانی دوم به طور پنهانی مورد استفاده قرار می گرفت.

در دهه 1960، یک شرکت سوئدی ساک دستی پلاستیکی استاندارد “T-shirt” را به ثبت رساند. ساک دستی پلاستیکی، بازار ساک دستی های کاغذی را تحت الشعاع قرار داد، زیرا تولید پلاستیک ارزان­تر از کاغذ است.

ساک دستی های قابل استفاده مجدد

امروزه طیف گسترده ای از ساک دستی آماده خرید از جمله ساک دستی های قابل استفاده مجدد و زیست تخریب پذیر که با محیط زیست سازگار هستند، وجود دارد.

ایده ساک دستی های قابل استفاده مجدد هنگامی ایجاد شد که مردم متوجه شدند کیسه های پلاستیکی محیط را آلوده می کنند. ساک های دستی قابل استفاده مجدد در اصل هر نوع ساکی دستی هستند که می توان بارها از آن ها استفاده کرد.

مواد با دوام و روش های ساخت و ساز اطمینان می دهد که این کیسه ها برای استفاده های مجدد مقاومت زیادی دارند. این نوع ساک دستی ها در طراحی کلی، دارای یک محفظه اصلی و دسته های دوتایی است. اگرچه، طراحی ساک دستی می تواند تخصصی نیز باشد.

ساک دستی های قابل استفاده مجدد در اوایل دهه 1990 پدیدار شدند. این ساک دستی ها به اشکال مختلفی ساخته شده اند و از مواد مختلفی از قبیل پنبه تا نایلون ایجاد شدند.

در اوایل سال 2000، هنگامی که مصرف کنندگان شروع به رد کردن ساک های خرید یکبار مصرف کردند، ساک دستی های قابل استفاده مجدد رایج تر شدند. در یک مقطع از سال 2007، ساک دستی های قابل استفاده مجدد حتی به یک لوازم جانبی مد روز تبدیل شدند.

همانطور که می دانید، پلاستیک برای محیط زیست و کره زمین مضر است و بسیاری از مصرف کنندگان، کیسه های قابل استفاده مجدد را به عنوان جایگزین سازگار با محیط زیست برای کیسه های یکبار مصرف می دانند.

برخی از خرده فروشان حتی مشتریان خود را تشویق می کنند تا هنگام خرید، ساک دستی های قبلی خود را به همراه داشته باشند، زیرا این امر به فروشگاه و کاهش هزینه های آن نیز کمک می کند. برخی از فروشگاه ها حتی برای هر کیسه قابل استفاده مجدد که مشتری به همراه دارد، تخفیف در نظر می گیرند.

صحبت پایانی

مردم همیشه نیازمند حمل کالاهای خریداری شده خود بوده اند. همانطور که در این مقاله ذکر شد، ساک دستی ها ابتدا از پارچه ایجاد شدند، استفاده از کاغذ و پلاستیک برای ساخت ساک دستی رایج شد. بعد از پلاستیک نیز به علت اثرات مخرب محیط زیستی آن، ساک های دستی قابل استفاده مجدد به وجود آمدند. سیر تحولات ساک دستی به اینجا ختم نمی شود و قطعاً تغییرات در آینده ادامه خواهد داشت.

 

منبع : https://www.chetor.com/235499-%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%B3%D8%A7%DA%A9-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C/

چاپ انواع لیبل پشت چسبدار چه مزایایی دارد؟

انواع جنس لیبل پشت چسبدار چیست ؟

چاپ لیبل شبکه چاپ را می‌توان قدمی هوشمندانه و زیرکانه در دنیای فروش و بازار محصولات مختلف دانست. جالب است که در این بازار لیبل وظیفه‌ای مهم در معرفی و حتی فروش محصول شما دارد. بر روی لیبل محصول شما چکیده‌ای از اطلاعات به جهت معرفی محصول، مشخصات برند و جزئیاتی همچون تاریخ، محل تولید، روش‌های مصرف و مواردی از این دست درج می‌شود. یک لیبل خوب می‌تواند باعث شود تا بیننده‌ی محصول شما تصمیم به خرید بگیرد و روشن است یک لیبل بد می‌تواند خریدار محصولتان را منصرف کند. در چاپ لیبل نیز از همکاری تبلیغات و چاپ نتیجه‌ای خارق العاده ایجاد می‌شود.

با چاپ لیبل فروش خودتان را متحول کنید

چاپ برچسب باعث می‌شود تا مخاطب به راحتی محصولتان را بشناسد، از مشخصات و ارزش افزوده‌ی آن آگاه شود. به طور کلی از زمانی که خریدار یک محصول را برای بررسی در دست می‌گیرد تا زمانی که قصد خرید پیدا کند و محصول را در سبد خرید خود قراردهد چند ثانیه بیشتر فرصت نیست. حالا وقت آن است که یک لیبل مناسب وظیفه‌ی خود را انجام دهد. در مطالعات مشخص شده که بیشتر افراد محصولی که برای بار اول امتحان می‌کنند را تنها بر اساس زیبایی و حسی که طرح لیبل در آن‌ها ایجاد می‌کند انتخاب می‌کنند. پس شما با طراحی و چاپ لیبل با کیفیت و زیبا در حقیقت یک بازاریاب یا مشاور را همراه محصولتان به قفسه های فروشگاه می‌فرستید که کمک می‌کند کیفیت محصول شما امکان ارزیابی توسط مشتری را پیدا کند، لیبل محصول باید زیبا و چشم نواز و در عین حال شیوا، کامل و واضح باشد، زیرا لیبل باید خریدار را متقائد سازد که این محصول همان چیزیست که به دنبالش بوده‌است، محتویات آن از بهترین‌هاست و در ساخت آن کیفیت، هنر، خلاقیت و تجربه در کنار هم قرار گرفته‌اند. توضیحات کامل و کوتاه باعث می‌شود تا مخاطب بتواند به برند راحت‌تر اعتماد کند و این مهم را لیبل انجام می‌دهد.

کارایی چاپ لیبل

لیبل را می‌توان یکی از نیازهای اصلی محصول جهت معرفی نام و برند شما دانست. امروزه کمتر محصولی را می‌توان یافت که یک لیبل هرچند ساده روی آن وجود نداشته باشد و همچنین توجه خریداران بیش از گذشته به این لیبل و توضیحات روی آن جلب شده‌است. شاید در گذشته تنها دلیل بررسی لیبل محصولات بررسی تاریخ تولید و انقضا محصول بود ولی این روزها با افزایش توجه خریداران به مشخصات محصول و همچنین تغییر سبک زندگی انسان‌ها، توجه خریداران به مواد اولیه‌ی به کار رفته در ساختار محصول، میزان قند، چربی، مواد نگهدارنده و ... بیشتر شده‌است.

تصور کنید که در قفسه‌ی فروشگاه دو نوع سس وجود دارد و خریدار به قصد خرید سس به فروشگاه می‌آید محصول اول لیبلی معمولی و بدون داشتن اطلاعات لازم دارد ولی لیبل محصول دوم در کنار رنگی جالب توجه، به خوبی راجع به مزایا و مشخصات محصول توضیح داده‌است، طبیعی‌ست محصول دوم بیشتر مورد توجه مشتری قرار می‌گیرد حتی اگر کیفیت دو محصول برابر باشد، تولید کننده محصول دوم توانسته با چاپ لیبل مناسب به خوبی محصول را معرفی و نظر مخاطب را جلب کند.


هزینه چاپ لیبل

برای چاپ انواع لیبل مثل لیبل پشت چسب دارد موارد مختلفی می‌تواند سبب تغییر در هزینه‌ها گردد. نوع کاغذ انتخاب شده، روش چاپ لیبل، نوع رنگ، طراحی لیبل، شکل و برش و .... از مواردی هستند که در چاپ لیبل مهم بوده و باعث تغییر در هزینه‌های چاپ لیبل می‌شوند البته به غیر از این موارد نوع لیبل انتخابی نیز باعث تغییر هزینه می‌شود چون لیبل به کار رفته در بسته‌بندی مواد غذایی، لوازم یدکی خودرو، پوشاک و بسیاری موارد دیگر با یکدیگر متفاوت هستند و در مصارف مختلف جنس لیبل نیز متفاوت خواهد بود.

انواع لیبل

از انواع چاپ انواع لیبل چسبدار می توان به لیبل‌های کاغذی، پی‌وی‌سی، خرد شونده‌ی شب‌رنگی، متالایزر، لیبل پی وی سی ، شیشه‌ای، لیبل گارانتی و لیبل طلاکوب اشاره کرد. همانطور که پیش از این گفته شد هر کدام از این لیبل‌ها کارایی خاص خود را دارند که برای محصولی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لیبل‌های کاغذی یکی از رایج‌ترین نوع لیبل هستند که در میان انواع لیبل‌ها ارزان قیمت‌تر و کاربردی‌تر هم هستند. لبیل‌های کاغذی رنگ‌، سایز و جنس‌های متنوعی دارند. از طرفی توجه داشته باشید که این نوع لیبل بسیار آسیب‌پذیر هستند و در برابر رطوبت، حرارت و مواد شیمیایی مقاوت کمی دارند، از این رو برای کارهای سبک و کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لیبل‌های پی‌وی‌سی بر خلاف لیبل‌های کاغذی از مقاوت بالایی برخوردار هستند. جنس خاص آن‌ها تا دمای هشتاد درجه‌سانتیگراد را تحمل می‌کنند و از قابلیت کشتسانی فوق‌العاده‌ای برخوردارند که همین امر باعث شده در صنایعی مانند خودروسازی، لوازم غذایی و لوازم دارویی استفاده شود.

لیبل‌ شیشه‌ای یا شفاف قدرت چسبندگی فوق‌العاده‌ای بر روی سطوح شیشه‌ای، پلاستیکی، پلی اتیلن و ... دارند. یکی از ویژگی‌های مهم این نوع از لیبل‌ها ضدآب بودن آن‌هاست.

لیبل‌های متالایزر از مقاوم‌ترین انواع لیبل هستند. از ویژگی‌های این لیبل‌ها می‌توان به ضدخش بودن، قابل شستشو حتی با شوینده‌های قوی شیمیایی، مقاومت بالا در برابر فشار و کشیدگی اشاره کرد. با توجه به اینکه لیبل‌های متالایزر از نوعی آلیاژ فلز ساخته شده‌اند در دمای بین منفی 40درجه و مثبت 220 درجه سانتیگراد، تمام خواص خود مخصوصا چسبندگی را حفظ می‌کنند.

شما می توانید برای خاص تر شدن لیبل از چاپ طلاکوب و نقره‌کوب روی لیبل خود استفاده کنید و یا با استفاده از انواع روکش‌ها که باعث براق شدن لیبل و جلوگیری از خرابی آن می‌گردد لیبل مناسبی برای محصول خود بسازید.

لیبل‌های پشت چسبدار در سایزها و برش‌های مختلف قابل سفارش هستند، اندازه و نوع برش هم متناسب با محصول، طرح و برند متفاوت خواهد بود. شما با بهره‌مندی از مشاوره‌های متخصصین شبکه چاپ می‌توانید یک طرح ایده‌آل برای چاپ لیبل خود انتخاب کنید تا نماینده‌ای حرفه‌ای همراه با محصولتان راهی بازار کنید.

فواید چاپ لیبل

بهتر است بدانید چاپ و استفاده از لیبل مناسب برای هر محصول می‌تواند چیدمان محصولات و انبارگردانی را ساده سازد همچنین می‌توانید به این وسیله بارکد خاص هر محصول را نیز معرفی کنید. چاپ بارکد بر روی چاپ تبلیغات بر روی لیبل‌ها یکی از اتفاقات روز دنیاست که در معرفی و افزایش فروش محصولات تاثیر بسیاری دارد. لیبل پشت چسب‌دار در تولید و فروش لوازم خانگی، خودرو، مواد غذایی، لوازم آزمایشگاهی و موارد مشابه کاربرد دارد.


شبکه چاپ به کمک خلاقیت طراحان خود، تجربه اساتید مجموعه و همچنین بهترین مواد اولیه توانسته تا کار طراحی و چاپ لیبل در انواع مختلف را به خوبی انجام دهد و نیاز هر تامین کننده و تولید کننده‌ای را به درستی سنجیده و در رفع آن اقدام کند. شما در شبکه‌ی چاپ از مجموعه‌ی امکانات موجود در صنعت چاپ برخوردار خواهید بود. می‌توانید رنگ و طراحی گرافیکی خود را انتخاب کنید، در متریال کاغذ پشت چسب‌دار و اندازه‌ی دلخواه (و البته مناسب با طرح) لیبل خود را چاپ کرده و از خوانایی و وضوح چاپ برچسب خود اطمینان داشته باشید

منبع مقاله » 

https://virgool.io/@shabakeh_chap/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%84%DB%8C%D8%A8%D9%84-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%DA%86%D8%B3%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-czxnxmzzvskd

چاپ جعبه و بسته‌بندی پوشاک و لباس به چه صورت است؟

هنگامی که افراد از فروشگاهی خرید می‌کنند، چیدمان لباس، جنس، کیفیت، قیمت و عواملی از این دست بر خرید آنها موثرند اما اگر کالایی که خریداری شده، در ‌بسته‌بندی زیبا و شیک قرار داده شود، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. چاپ جعبه و بسته‌بندی لباس، شال و روسری، مانتو که دارای طراحی زیبا و مناسب باشد، انتخاب مناسبی است.

image-20210828171413-1.jpeg

جعبه و بسته بندی شامل : لباس، مانتو ، شال و روسری ، مزون ، پوشاک

شبکه چاپ انواع جعبه و بسته بندی در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و متناسب با اجناس مختلف مد و لباس، شال و روسری ، مانتو و کفش را با بهترین کیفیت تولید می‌کند. استفاده از جعبه و بسته بندی حرفه ای در مد و لباس، فروشگاه‌ها و مغازه های شال و روسری ، مزون مانتو و کفش و لباس کاربرد فراوانی داشته و برای ‌بسته‌بندی مناسب اجناس از انواع مختلف پاکت و جعبه و بسته بندی استفاده‌ می‌شود. انواع ‌کاغذ بسته ‌بندی مد و پوشاک، لباس و شال و روسری ، مانتو و کیف و کفش به صورت مقوایی و کاغذی با استفاده از انواع متریال که شامل کاغذ کرافت، گلاسه، پشت طوسی، ایندربرد و ... در شبکه چاپ صورت‌ می‌گیرد.
شما می‌توانید برای هماهنگی برند خود با بسته‌بندی محصولات، از رنگ‌های مختلف و دلخواه برای چاپ لوگو و جعبه و بسته بندی استفاده کنید. تولید و چاپ جعبه و بسته بندی محصولات پوشاک و لباس بهتر است مناسب با رنگ‌های سازمانی و برند باشد تا یادآور هویت برند محصولات شما برای مشتریان باشد. همچنین برای زیباتر شدن و خاص شدن پاکت، جعبه کیبوردی و جعبه و بسته بندی امکان استفاده از چاپ طلاکوب، برجسته، یووی و ... برای چاپ لوگو و برند شما وجود دارد. همچنین شما می‌توانید از انواع چاپ به رنگ دلخواه خود برای تولید جعبه و بسته بندی بهره ببرید.


 

استفاده از انواع جعبه و بسته بندی مناسب برای محصولات گوناگون لباس و مزون ها

پک بسته بندی را می‌توان از لحاظ ابعاد و متریال به کار رفته در آنها به انواع مختلف تقسیم بندی کرد. تقسیم بندی انواع جعبه و بسته بندی از لحاظ ابعاد به شرح زیر است:
• برای محصولات کم حجم مثل شال و روسری از پاکت و جعبه و بسته بندی بالشتی استفاده کرد .
• همچنین در لباس و محصولاتی که حجیم تر هستند مثل مانتو از جعبه و بسته بندی کیبوردی یا درب و زیره استفاده نمود .
• همچنین بسته به ارزش محصول و سلیقه خود می‌توانید از متریال گوناگون برای تولید جعبه و بسته بندی استفاده کنید.برای محصولاتی که قیمت و وزن آنها کم است، مثل شال و روسری بهتر است که از متریالی استفاده شود، که قیمت تمام شده آن به صرفه باشد. کاغذ کرافت یا کاغذ گلاسه سبک در این موارد انتخاب مناسبی است.برای محصولات حجیم، (ست لباس مانتو) سنگین و با ارزش بهتر است از کاغذ ضخیم و مقاوم با گراماژ بالا مثل کاغذ گلاسه ، مقوای ایندربرد ضخیم استفاده شود.


 

چاپ جعبه و بسته‌بندی پوشاک و لباس به چه صورت است؟

‌کاربرد چاپ پاکت، جعبه و بسته بندی و جعبه لباس در صنعت مد و لباس

از جعبه لباس و پوشاک و پاکت در بسیاری از فروشگاه‌ها و مزون ها استفاده‌ می‌شود. مانند:
• ‌بسته‌بندی انواع اکسسوری و شال و روسری در پاکت‌های مخصوص با ابعاد مناسب برای این کالا. طراحی ‌بسته ‌بندی شال و روسری با این روش نشان دهنده ارزش بالای کالا بوده و آن را مناسب برای هدیه دادن‌ می‌کند. این روزها استفاده از پاکت و جعبه مقوایی افزایش داشته و بسیاری از تولیدکنندگان این نوع ‌بسته‌بندی را مناسب تر از پاکت‌های پلاستیکی و ساده‌ می‌دانند.
• در انواع لباس و پوشاک مثل پیراهن، جوراب و ... نیز می‌توان از جعبه و بسته بندی خاص و یا جعبه لباس استاندارد استفاده کرد. چاپ جعبه پیراهن و طراحی جعبه جوراب را می‌توان به گونه‌ای انجام داد، که با جلب توجه افراد، منجر به بالارفتن آگاهی از برند و فروشگاه شما و نهایتا افزایش فروش بشود.
• برای ‌بسته‌بندی شال و روسری ، مانتو و کفش مردانه و زنانه‌ می‌توان از پاکت، جعبه و بسته بندی و جعبه مقاوم و مستحکم که در چاپ آن طرح‌های زیبا و خاص به کار برده شده، استفاده کرد. به این ترتیب از کالا محافظت شده و حمل آن آسان تر می‌گردد.

مزیت استفاده از ‌بسته‌بندی شیک در صنعت مد و پوشاک (لباس) چیست؟

صنعت مد و پوشاک شامل : لباس ، مانتو و کفش بر مبنای زیبایی، جلب توجه و شیک و خاص بودن بنا شده است. بنابراین لازم است که ‌بسته‌بندی محصولات نیز از جذابیت کافی برخوردار باشد. طبیعی است که استفاده از انواع جعبه و پاکت که متناسب با نوع کالا طراحی شده، برای افراد جذابیت بصری داشته و اعتماد آنان را به فروشگاه شما جلب‌ می‌کند.
این روزها رقابت در صنعت مد و لباس به شدت بالا رفته و فعالان در این حوزه تمام تلاش خود را برای جذب مشتریان بیشتر متمرکز کرده‌اند. قرار دادن کالا در پاکت یا جعبه و بسته بندی زیبا و شیک بر ذهنیت افراد از جنس و کالای عرضه شده، بسیار موثر است. به همین دلیل امروزه فروشگاه‌های لباس و لباس، سعی‌ می‌کنند، از پاکت و جعبه و بسته بندی اختصصاصی خود، با طراحی‌های خاص استفاده کرده و از آن به عنوان ابزاری برای جلب رضایت مشتریان و همچنین بازاریابی بهره ببرند. علاوه بر مزایای ذکر شده، ‌بسته‌بندی با کیفیت و جعبه ، بسته بندی مقاوم، حمل کالا را آسان تر کرده و از کالایی که درون آن قرار گرفته بهتر محافظت‌ می‌کند.

تولید انواع جعبه، پاکت و جعبه و بسته بندی مخصوص انواع لباس و پوشاک

شبکه چاپ پک طراحی و چاپ انواع جعبه و بسته بندی و ‌بسته‌بندی جهت استفاده در فروشگاه‌های لباس، پوشاک ، مانتو ، مزون ها ، تولید کنندگان شال و روسری ، کیف و کفش را می‌پذیرد. شبکه چاپ با 50 سال تجربه موفق در صنعت چاپ و همکاری با برندهای معتبر تولید محصولات چاپی با بالاترین کیفیت و قیمت را تضمین‌ می‌کند. چاپ و طراحی بسته بندی لباس توسط کارشناسان زبده در شبکه چاپ صورت می‌گیرد. برای اطلاع از انواع محصولات و تعرفه ارائه خدمات طراحی و چاپ با ما تماس بگیرید.

منبع : 

https://www.hamshahrionline.ir/news/623168/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%AC%D8%B9%D8%A8%D9%87-%D9%88-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%A7%DA%A9-%D9%88-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

سوالات رایج چاپ 3 قلم اداری سربرگ،پاکت، فولدر

سوالات رایج 3 قلم چاپ سربرگ ، پاکت و فولدر .

 

سربرگ چیست ؟

سربرگ نشان دهنده هویت و اصالت مجموعه و شخص شماست. مناسب نیست که شما در مکاتبات تجاری و غیرتجاری خود از سربرگ ساده و خام استفاده کنید. به هر حال، هر شغل و جایگاهی که داشته باشید، به هر نوع نامه اداری که یک قالب مشخص و زیبا که برند و مشخصات شما از پیش تعریف شده و در آن نوشته شده باشد سربرگ می گویند. در واقع چاپ سربرگ ، کاغذی برای نوشته های رسمی است  که در دو اندازه A4 و A5 موجود متداول است. یکی از مزیت های چاپ سربرگ اداری A4 این است که هر نوع سازمان رسمی و غیررسمی می تواند از آن برای افزایش اعتبار خود نزد دیگران استفاده کند. ادارات، شرکت ها، ارگان ها ، وکالت و حتی سرنسخه پزشکان (اشخاص) و دفترهای مدیریتی خصوصی و خدماتی می توانند برای نامه ها و مکاتبات تجاری و غیرتجاری رسمی خود از کاغذ سربرگ دار همراه با مهر اختصاصی خود  استفاده کنند.

سربرگ چه تاثیر در فروش و اعتبار شما دارد ؟

سربرگ چاپی هویت شما است. ملزومات چاپی اعتبار شما را در نزد مخاطب افزایش می دهد. سربرگ در واقع نماینده شرکت یا شخص شماست ، طراحی چشم نواز و شیک ، چاپ با کیفیت اختصاصی همه از عوامل تاثیر گذار در اعتبار و فروش شرکت شما را دارد.

انواع جنس ها و گرماژ کاغذ مناسب برای سربرگ چیست   ؟

بطور معمول یک چاپ سربرگ با کیفیت از کاغذ 100 گرم تحریر شروع می شود ، البته از سربرگ کتان 120 گرم هم می توان استفاده کرد ، که از طرف شبکه چاپ به علت پاک شدن نوشته پس از چاپ در برخی از دستگاهای پرینتر توصیه نمی شود . بنابرین پیشنهاد چاپخانه شبکه استفاده کاغذ های بدون بافت  100 تا 140 گرم است ،  این نوع کاغذ ها برای تولید از نظر کیفیت روی هم خوری رنگها ، شرایط مناسب تری نسبت به سایز کاغذها دارد  .

قیمت چاپ سربرگ به چه عواملی بستگی دارد ؟

هزینه خدمات طراحی و قیمت چاپ سربرگ به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر است :

·         جنس و گرم : گرم های 70 گرم مناسب ترین قیمت کاغذ را دارد برای سربرگ اداری .

·          چاپ افست  : 1 رو یا 2 رو بودن ، چاپ 1 رنگ ارزان ترین تا 5 رنگ ساختگی که بیشترین قیمت را دارد.

·         تعداد : تیراژ 1000 تا 5000 عدد به بالا مناسب ترین تعرفه را دارد .

·         زمان تحویل : اختصاصی یا عمومی بودن سفارش علاوه بر زمان در قیمت چاپ سربرگ تاثیر دارد.

منبع source : https://www.shprint.ir/letterhead-Printing-Cost.html

 

پاکت نامه ملخی چیست ؟

پاکت ملخی یک ابزار اداری تبلیغاتی است ، در سایز 11 در 22 سانت که همانظور که از نام است پیداست وظیفه حمل و نگه دارنده برگه ای مهم مثل : یک برگه چک ، فاکتور ، قرارداد دفترخانه و یا حتی یک بروشور تبلیغاتی دارد ، چاپ پاکت با کیفیت می تواند نام برند و مجموعه شما برجسته و متمایز کند. انواع دیگر چاپ پاکت ها هم شامل : سی دی ، دی وی دی ، نامه ، A4  ، A5  ،  A3 وظیفه مشابه را ایفا می کنند نام برد .

انواع جنس ها و گرماژ کاغذ مناسب برای پاکت چیست  ؟

3 نوع کاغذ پرطرفدار مورد استفاده در مجموعه ما  :

·         کاغذ گرم پایین که برای سفارش تعداد بالا استفاده می شود روی گرم 70 گرم تحریر و ارزان قیمت است.

·          کاغذ پرطرفدار تحریر 100 و 120 گرم کتان یا ساده است که زیر دست بیشتری دارد و ضخیم تر از کاغذ های معمولی 80 گرم است .

·          کاغذ و مقوای کارتی است که از نظر کیفیت و زیبایی نسبت بقیه برتری خاصی دارد این کاغذ مقوای کارتی از گرم 140 تا 230 گرم متداول است ، علاوه بر کیفیت کاغذ خروجی چاپ پاکت تمیزتری نسبت به سایر را دارد و از قیمت چاپ بالاتری نسبت به سایر کاغذها برخوردار است .  

 

 

 

 

·         پاکت نامه خاص چه تاثیر در برند اعتبار شما دارد ؟

 

·         خود شما چند بار با این تصویر روبرو شدید یک پاکت بدون نام و نشان و بی کیفیت از طرف یک فرد یا مجموعه به شما می رسد و یا اینکه چاپ پاکت با نام برند رنگی با کیفیت ، کاغذ مناسب و پلمپ شده پاکت با چسب دوطرفه یا لوگو حک شده  ، پاکت در واقع یک نماینده از طرف مجموعه یا شخص به گیرنده است و حس ارتباط و امنیت در خرید با یک پاکت معتبر و باکیفیت ایجاد می شود . از موارد خاص شدن پاکت می توان به جنس کاغذ ، دو رو بودن ، خدمات طلاکوب ، برجسته سازی لوگو ، دایگات خاص درب پاکت ، روکش کردن و ... نام برد که شبکه چاپ با قیمت مقرون بصرفه این خدمات  به مشتریان ارائه می دهد .

منبع source : https://www.shprint.ir/price-folder.html

فولدر چیست ؟

چاپ فولدر مقوایی A4 از نظر کارکرد شبیه به پوشه جیب ‌دار اداری است. از نظر ظاهر هم شبیه به کاتالوگ تبلیغاتی است که در یک طرف آن مکانی برای قرار دادن انواع اوراق، سند، کارت، سی دی و بروشور و لت‌های تبلیغاتی به ‌صورت برش خورده و غیره وجود دارد. چاپ فولدر اختصاصی بیشتر از هر چیزی جنبه تبلیغاتی دارند ، و بعد بحث پرزنت یک محصول یا خدمات با برگه های داخل آن؛ اما به هر حال نباید از طراحی و کیفیت ساخت آن‌ها غافل شد.

فولدراختصاصی بصورت اصولی طراحی و چاپ شوند، یک ابزار تبلیغاتی با دوام و مهم به حساب می‌آیند. ابزاری که می‌تواند علاوه بر قرار گیری بسیاری از اقلام، یک پوشه همراه تا مدتی برای مشتریان شما باشد. پوشه‌ای که محل نگهداری و بایگانی اوراق هم خواهد بود.

 

ویژگی‌های چاپ فولدر حرفه‌ای با رعایت نکات فنی چیست؟

چاپ فولدر را باید دفترچه یا پوشه تبلیغاتی شما به حساب آورد. از دو جهت باید به این قضیه نگاه کنید. در این فولدر شما تمامی اوراق‌ تبلیغاتی مانند کارت، سند و غیره را داخل آن قرار می‌دهید.

·         یک فولدر باید جنس مناسب و محکمی داشته باشد ، تا با کوچکترین جابجایی از هم گسسته و پاره نشود.

·         طراحی زیبا و چاپ با کیفیت ؛ اما این طراحی باید متناسب با برند و همچنین مخاطبین شما باشد. حتی رنگی هم استفاده می‌کنید، باید همسو با دیگر اجزای کاریتان باشد.

·         سایز و ابعاد فولدر متناسب با کاغذ درون آن باشد و بسیار بزرگ و نه خیلی کوچک.

چاپ فولدر چه تأثیر در فروش و بازاریابی دارید؟

فولدر اختصاصی یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر است در کنار سایر ابزارهای تبلیغاتی آگاهی دهنده برند است. پوشه‌ای همراه که می‌توان از آن برای قرار دادن مدارک و برگ های تبلیغاتی استفاده کرد. درواقع فروش و بازاریابی که به صورت غیرمستقیم است.

منبع source : https://www.shprint.ir/price-folder.html

 

 

 

سوالات رایج چاپ 3 قلم بازاریابی کاتالوگ و جعبه ، بروشور

کاتالوگ چیست ؟

چاپ کاتالوگ چرا ؟ یک ابزارتبلیغاتی است که پیشرفت ها ، افزایش محصولات  و خدمات شرکت شما در قالب یک ابزار فیزیکی در نمایشگاه ها و شرکت ها برای ترویج برند و فروش محصولات نمایش می دهد . 

وقتی یک نسخه چاپ کاتالوگ به دست شما می رسد، اولین چیزی که توجه می کنید، چیست؟ مسلما از دید یک فرد عادی، اطلاعات نوشته شده در آن برای شما خیلی مهم است. اینکه بتواند پاسخ نیاز شما در راه افزایش دانش شما در خصوص محصول مورد نیاز یا خدمات بدهد.

مساله دیگر نوع کاتالوگ است. کاتالوگ بر اساس موضوع به انواع تبلیغاتی، صنعتی و تخصصی غیره تقسیم می شوند. هر کدام تکنیک های مخصوص به خود را در طراحی، تولید محتوا، انتخاب گرماژ، جنس و نوع چاپ را دارد.در نوع تبلیغاتی، طراحی و جنس اهمیت زیادی دارد. مورد دوم چیست؟ نوع چاپ کاتالوگ. اینکه کاتالوگ به خوبی ورق بخورد و بتوان به سادگی به اطلاعات دست پیدا کرد. از طرفی فونت ها هم کوچک نبوده و قابل خوانا باشند. از طرفی کیفیت خوبی هم داشته باشد، اینکه به راحتی و بعد از چندبار باز و بسته شدن، به اصطلاح ورق ورق نشود.

چگونه می توانم چاپ کاتالوگ ارزان قیمت، تهیه کنم؟

همه به دنبال چاپ کاتالوگی با کمترین قیمت و بهترین کیفیت هستند. مسلما برای به دست کیفیت بالا باید کمی بیشتر هزینه کنید؛ اما می توان از راهکارهایی برای کنترل و کاهش هزینه نهایی استفاده کرد.

  • استفاده از کاغذهای لوکس باعث افزایش هزینه می شود. کاغذهای معمولی و عرف مانند گلاسه نیازی به روکش ندارند. قبول داریم که کاغذ مهم است؛ اما این طراحی شما است که اول از همه توجه فرد را به خود به خود جلب می کند. توصیه می شود که از نمونه های گلاسه عرف استفاده کنید.
  • تیراژ خود بالا ببرید. فکر نکنید که با 500 عدد کار شما تمام می شود. تیراژهای پایین علاوه بر افزایش قیمت، خیلی زود هم به اتمام می رسد . پس باید باز دوباره سفارش دهید. سفارش جدید به مراتب هزینه بیشتری باید پرداخت کرد.چاپ کاتالوگ در تیراژ بالا از دستگاه افست استفاده می شود که این مساله در کاهش هزینه نهایی تاثیر زیادی خواهد داشت.
  • محتوای محصولات را خودتان تعیین کنید. نوشتن محتوا از طرف شرکت یا شخص سوم یعنی شما باید هزینه اضافه تری بدهید.
  • به دنبال طراحی ساده و حرفه ای باشید. اگر دقت کرده باشید که تمامی کاتالوگ ها از یک تم طرح استفاده می کنند. کسی به دنبال طرح حرفه ای نیست؟ بله هست؛ اما استفاده از طرح ساده به مراتب تلاش کمتری نیاز داشته و هزینه کلی را کاهش می دهد. مهم محتوا و عکس های شما است که جامع و زیبا باشد.
  • سایز استاندارد را انتخاب کنید عمودی یا افقی بودن آن مهم نیست . سایز غیر استاندارد یعنی نیاز به تعداد ورق تعداد کمتری صفحه بدهد و همچنین هزینه طراحی بیشتر می شود ، که این مساله در نهایت باعث افزایش قیمت چاپ کاتالوگ خواهد شد.
  • از پکیج های طراحی و چاپ کاتالوگ و تخفیفات مجموعه ها استفاده کنید ، حدالامکان کل سفارش در یک مجموعه باشد ، هزینه مناسب تری برای شما خواهد داشت .
  • استفاده از چاپخانه افست بصورت مستقیم و بدون واسطه هم در تهیه کاغذ و مواد اولیه و هم در چاپ .

انواع سایز و تیپ مختلف کاتالوگ چیست؟

ابعاد کاغذ صفحات : 5 اندازه مختلف برای چاپ کاتالوگ می توان تعریف کرد:  A4،  A5، B4 ، B5 و خشتی (22*22). اینکه کدام اندازه استفاده شود، به نیاز و هدف شما بستگی دارد. مسلما هرکدام هم قیمت متفاوتی دارند. هرچه اندازه کوچکتر (البته استاندارد ) ، هزینه چاپ کاتالوگ هم کمتر خواهد شد. و کاغذ کمتری مصرف می شود.

نوع تیپ کاتالوگ : کاتالوگ ها به صورت عمودی و افقی طراحی و چاپ می شوند. این هدف شما است که تعیین کننده به اصطلاح جهت پرینت خواهد بود. البته شاید افقی یا عمودی بودن خیلی تاثیر آنچنانی نداشته باشد؛ اما به هر حال می تواند در تعیین سبک طراحی تفاوت هایی ایجاد کند؛ برای مثال، طرح افقی یا لندسکیپ برای تصاویر دارای پیوستگی و عکس محور بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .

چه نوع کاغذی و جنس ای برای جلد و داخل کاتالوگ مناسب است؟

کاغذهایی موجود در بازار استفاده در کاتالوگ بر اساس جنس و گرماژ تقسیم بندی می شوند. گرماژ صفحه جلد از 200 تا 300 گرم و صفحات داخلی از 115 تا 200 گرم مات یا براق شروع می شود. صفحه جلد باید استحکام بیشتری نسبت به داخل داشته باشد می توانید از دو نوع سلفون مات و سلفون براق استفاده کنید که هرکدام در تعیین قیمت نهایی تاثیر متفاوتی خواهند داشت.  دلیل استفاده از روکش این است جلد در برابر جابجای ، خش های و پارگی احتمالی مقاومتی از خود نشان دهد.

البته دیگر کاغذهای مورد استفاده در طراحی و چاپ کاتالوگ شامل کاغذ روزنامه ای گلاسه 90 گرم به اصطلاح ژورنالی، تحریر، گلاسه مات و براق، مقوای کارتی ، کاغذ کاهی است. حالا از کدام استفاده کرد، به هدف شما بستگی دارد.

چه مواردی را قبل از سفارش چاپ کاتالوگ تعیین کنیم؟

برای اینکه هم زمان تحویل کار شما و هم اینکه قیمت سفارش در همان و سریع تعیین شود، بهتر است که از قبل نیاز خود را مشخص کنید. این چک لیست شامل:

  • انتخاب اندازه کاتالوگ (استاندارد بودن بسیار مهم است)
  • تیپ کاتالوگ (عمودی باشد یا افقی)
  • تعداد صفحات (زوج مضربی از 4 باشد )
  • نوع طراحی (طبق طراحی محتوا و عکس مشخص شود)
  • نوع جنس کاغذ (حتما گرم داخل و جلد متفاوت باشد )
  • نوع پوشش کاغذ (روی جلد حتما روکش استفاده شود)
  • نوشتن محتوا (بصورت تخصصی و ویرایش شده)
  • تیراژ (حداقل 500 جلد در نظر بگیرید)
  • نوع چاپ کاتالوگ (بصورت افست باشد ، کیفیت و قیمت پایین تر نسبت دیجیتال)

 

انواع صحافی و تعداد صفحات و تیراژ مناسب برای چاپ کاتالوگ چیست ؟

نوع صحافی کدام صحافی را استفاده کنیم؟ بستگی به هدف شما از طراحی و چاپ کاتالوگ دارد.  سه نوع صحافی برای چاپ کاتالوگ وجود دارد: منگنه ساده، منگنه لوپ و در تعداد صفحات بالا چسب گرم.

تعداد صفحات : تعداد صفحات را با برگ اشتباه نگیرید. هر کاتالوگ بر اساس میزان اطلاعات مورد نمایش به تعداد صفحات خاصی نیاز دارد. 8 صفحه حداقل تعداد و 128 صفحه حداکثر تعداد است. البته این عدد استاندارد است و می تواند کم یا زیاد شود. به هرحال، برای چاپ تعداد صفحات کمتر با بهای پایین تری نسبت به تعداد 128 صفحه پرداخت ، دقت داشته باشید برای صحافی باید تعداد صفحات مضربی از عدد 4 باشد .

تیراژ : مساله دیگر تیراژ است. مسلما هرچه تیراژ بالاتر به عدد 2000 نزدیکتر باشد، هزینه نهایی کل هم کمتر خواهد شد. حداقل تیراژی که می توان در چاپ این نوع استفاده کرد، 500 عدد است.

 

عوامل موثر در قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ چیست ؟

برای تعیین قیمت چاپ کاتالوگ باید عوامل مختلفی در نظر گرفت. نمی توان براساس یک عامل هزینه دقیقی مشخص کرد. شاید هدف دو کاتالوگ یکسان باشد؛ اما نوع کاغذ، اندازه، نوع طراحی و غیره آن ها تفاوت داشته باشند. به همین علت در تعیین محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ ابتدا فهرستی را مشخص می کنند. سپس بر اساس پر شدن اطلاعات درون آن، قیمت نهایی اعلام می شود.

اول از همه و قبل از اینکه بخواهیم عوامل موثر برای تعیین هزینه طراحی و چاپ کاتالوگ را بررسی کنیم، ابتدا باید بدانیم که چرا باید به این مورد توجه کرد. در واقع چرا بین دو شرکت گاهی شاهد اختلاف زیادی هستیم.

حالا برای در نظر گرفتن هر کدام با کیفیت بالا قیمت متفاوتی وجود دارد. کاغذ مناسب ، صحافی و برش تمیز ، سلفون کشی و نوع چاپ با کیفیت نسبت به نوع متوسط از نظر هزینه متفاوت است. مسلما با قیمت پایین تر نمی توان از کیفیت بالایی بهره برد. از طرفی طراحی های با هزینه مختلفی وجود دارد؛ اما شما مسلما دنبال طرحی نیستید که هیچ بازخوردی نداشته باشد. پس به دنبال شرکتی می گردید که هم از مواد باکیفیت و هم از تکنیک های به روز در طراحی استفاده کند تا بتوانید بازخورد بیشتری از چاپ کاتالوگ دریافت کنید.

در یک جمله توجه به هزینه چاپ کاتالوگ بیشتر به سود شما خواهد بود تا ضرر. اینکه در همان اول هزینه معقول به شرکتی  پرداخت کنید اما محصولی با کیفیت بالاتری بگیرید، در تصمیم کاربر یا مشتری برای خرید تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت.

محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ چگونه است  ؟

  • نوع تکنولوژی چاپ : افست یا دیجیتال در کاتالوگ ؟ چاپ کاتالوگ افست و دیجیتال دو نوع رایج هستند. از چاپ افست در زمانی که عجله ای در کار (حدود 4 روز ) نیست و تعداد بالا هم مورد درخواست است، استفاده می شود. چاپ دیجیتال برای زمان کم و تیراژ پایین توصیه می شود. استفاده از چاپ افست باعث کاهش هزینه کلی هم می شود. برای مواردی که تعداد چاپ شما کمتر از 300 عدد است، چاپ دیجیتال توصیه می شود؛ اما برای تعداد بالای 500 عدد انتخاب نوع دیجیتال در هزینه نهایی بسیار بیشتر خواهد شد.

تفاوت چاپ کاتالوگ افست و دیجیتال شامل موارد زیر است :

  • در افست به دلیل داشتن خدمات پیش لیتوگرافی (زینک)، سرعت چاپ قدری پایین تر دیجیتال است.
  • در دیجیتال، هزینه به صورت برگی محاسبه می شود ، ولی افست بصورت فرم چاپی .
  • در افست پس از چاپ سرعت بیشتری در صحافی داراست نسبت به فرم دیجیتال (در تعداد بالای 300 عدد)
  • کاغذ مصرفی در افست بصورت (بندی) محاسبه و قیمت مناسب تر از برگه کاغذ دیجیتال است .

در این مجموعه تولید فوری افست دفترچه های تبلیغاتی از 500 عدد به بالا در 3 الی 4 روز کاری تولید می شود .

  • طراحی و تولید جلد و صفحات داخلی مساله دیگر در تعیین قیمت چاپ کاتالوگ مربوط به هزینه طراحی است. این هزینه اصولا جداگانه محاسبه می شود. هرچه پیچیدگی بیشتر باشد، هزینه و مدت زمان تحویل کار هم بیشتر خواهد بود. تعداد طرح و اجزای مانند (جدول ، نمودار ، ادیت عکس ) مورد استفاده عامل مهمی است که در قیمت طراحی تاثیرگذار خواهد بود. از طرفی تولید محتوای داخلی هم تاثیرگذار است. بیشتر مشتریان فقط به شرکت اطلاعات اولیه را می دهند؛ اما این اطلاعات باید به قوانین خاصی نوشته شود که به آن ها محتوای محصولی می گویند. اگر خودتان از قبل محتوا را تعیین کرده باشید، مسلما دیگر لازم به پرداخت این هزینه نخواهد بود و می توانید هزینه صرفه جویی شده را در خدمات تکمیلی چاپ کاتالوگ مصرف کنید .
  • خدمات خاص و تکمیلی : عوامل دیگری که در تعیین هزینه چاپ کاتالوگ تاثیرگذار است شامل: نوع سلفون (ساده یا مخملی) یووی موضعی و سیلندری، برش و قاب، لوگو برجسته نقره کوب، رنگ پنجم (پنتون) و غیره است. که بر اساس خواسته مشتری تعیین می شود.
  • کاغذ و متریال بکاررفته چاپ کاتالوگ : متریال بکار رفته در کاغذ امری مهم در کیفیت و در قیمت تاثیر گذار است ، استفاده از کاغذ های گلاسه در برند های مختلف از کشورهای کره ، چین و اخیرا هند در این بسیار پرطرفدار است ، که هر کدام از برندها با گرماژ برابر زیر دست متفاوتی نسبت به هم دارند .

 

منبع source : https://www.shprint.ir/Catalog-Printing-Cost.html

  • بروشور چیست؟
  • چاپ بروشور دو لت ، سه لت را باید نمونه خلاصه شده کاتالوگ تبلیغاتی به حساب آورد. مخاطب اصلی این برگه تبلیغاتی مشتریان هستند. اگر کمی در بازاریابی تحقیق کرده باشید، به احتمال زیاد با عبارت B2C آشنا هستید. در حقیقت بروشور را می‌توان در همین گروه قرار داد.
  • بروشور چاپی کاغذی یا بهتر بگوییم برگه گلاسه تبلیغاتی است که در تیپ های دولت سه لت و در سایز A4 ،  A3 ،  A6 و A5 به منظور معرفی محصولات یا خدمات شما چاپ می‌شود. در این برگه هر چه برای ارائه دارید، به طور مختصر معرفی می‌کنید، به طوری که مشتری یا مخاطب با یک نگاه متوجه ساختار کلی شرکت و خدمات شما شود.

انواع اندازه لت و حالت مختلف چاپ بروشور چگونه است ؟

بروشورهای متداول در سه نوع سایز چاپ می‌شوند. البته که سایزهای دیگری هم برای آن تعریف می‌شوند؛ اما باید گفت که اندازه A3 ، A4 و A5 متداول است. چرا بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد؟ این نوع چاپ بروشور سه لت ، دو لت دو رریز و پرتی کمتری دارد. این مساله باعث می‌شود که هزینه تمام شده کمتر شود. در حقیقت باید گفت که هر هزینه‌ای که می‌پردازید، در طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی استفاده می‌شود.

نکته بعدی اینکه دست طراح و شما برای ایجاد طرح‌های مختلف باز است. از آنجا که پرتی کمتری دارد، از این رو می‌تواند هر طرح و برش خاصی بدون نگرانی روی آن اعمال کرد.

در خصوص طرح باید گفت که چاپ بروشورهای 3 لت در دو حالت آکاردئونی و تاشو داخل هم طراحی و تولید می‌شوند. اینکه کدام طرح را استفاده کنید، به هدف و سلیقه شما بستگی دارد. در حالت تاشو لت سوم  به داخل لت وسط تا می شود و سپس بر اساس خط افقی، عملیات تا انجام می‌شود؛ اما در حالت آکاردئونی بصورت کلمه z انگلیسی تا زده می شود ، البته نوع های دیگر هم مثل چاپ بروشور تا شده کامل و مدل نقشه ای (مانند نقشه) هم مورد استقبال است که معمولا در سایز های 50 در 70 سانت تولید می شود .

چاپ بروشور چقدر قیمت دارد؟

برای تعیین قیمت چاپ بروشور و نرخ آن باید چند عامل را در نظر بگیرید .

  • از همه نوع کاغذی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، گلاسه یا تحریر، کاغذ یا مقوایی بودن همه در قیمت یک محصول موثر است .
  • خدمات تکمیلی : انواع روکش سلفون ، یووی که بر کیفیت و قوام سفارش تاثیر بسزای می گذارد
  • نوع تا : بروشور سه لت ، چهارلت یا بیشتر ؟ خدمات تا شده می خواهید یا فقط خط تا آیا قالب یا برش خاصی دارد ؟ همه در هزینه قیمت تاثیر گذار است .
  • هزینه طراحی است. هرچه قدر طرح شما پیچیده‌تر و خاص تر نیاز به زمان بیشتری داشته باشد، مسلماً هزینه بیشتری را در بر دارد .
  • تعداد هم مساله دیگر تأثیرگذار در قیمت است. در شبکه چاپ حداقل تعداد 500 عدد است. هر چقدر تیراژ بیشتر باشد قیمت مقرون بصرفه تر است .
  • نوع چاپ اختصاصی فوری یا عادی افست چاپ رنگی یا سیاه سفید اگر فوری یا سریع می خواهید، از چاپ افست بروشور1 روزه به مانند چاپ دیجیتال که در چاپخانه شبکه انجام می شود استفاده کنید ، که باعث افزایش هزینه قیمت چاپ بروشور می‌شود و اگر عجله ندارید، افست عادی 4 الی 5 برای شما به صرفه‌تر است.

چه نوع جنس کاغذی برای چاپ بروشورها مناسب است؟

کاغذ بخش مهم بروشور چاپی است. شما به دنبال این نیستید که هویت و کیفیت کار خود را با ارائه کاغذ نامطلوب از بین ببرید ؟ هرچه برای به دست آوردن کیفیت بالا هزینه کنید، تأثیرگذاری بیشتری را شاهد خواهید بود. بروشور برای مشتریان شما و افزایش فروش است. به آن‌ها احترام بگذارید.

  • کاغذ گلاسه به دو نوع براق و مات تقسیم می‌شود در گرم های 115 تا 250 گرم متداول هستند ، البته برای زیبای و خاص تر شدن می توان روی آن‌ها سلفون براق و مات کشیده شود .
  • کاغذ تحریر : کاغذ تحریر ساده روی گرماژ های 80 تا 100 گرم هم در مواردی انجام انجام می شود .
  • کاغذ کرافت : کاغذ کرافت 80 تا 115 گرم با توجه به زیبایی و قیمت مناسب بسیار متداول است .
  • خدمات تکمیلی و خاص بروشور چه تأثیری در سفارش دارد؟
  • بستگی دارد چه خدمات تکمیلی و خاصی باشد؟ باید بگوییم که تمامی خدمات عرضه شده برای طراحی و چاپ بروشور مرتبط با هر کسب ‌و کار و هدفش تنظیم می‌شود، خاص است؛ اما برخی خدمات باعت تمایز و زیبا تر شدن یک بروشور تبلیغاتی می شود ، شامل برش خاص و نوع تا ، سلفون و یووی موضعی ، طلاکوب و ... تمام این خدمات بر خاص شدن و ماندگار شدن بروشور شما در دستان مخاطب و در نتیجه باعت افزایش فروش و خدمات می شود .

 

منبع source : https://www.shprint.ir/Catalog-Printing-Cost.html

 

جعبه و بسته بندی چیست ؟

شما قرار است که محصول خود را چگونه به فروش برسانید؟ همینطور ساده؟ بدون هیچگونه جعبه و چاپ خاص یا چیز دیگری؟ باید گفت که این روزها همین قدر روی کیفیت محصول خود حساس هستید، باید نسبت به بسته بندی آن هم دقیق باشید. دلیل آن هم خیلی روشن است: اول از همه این بسته بندی یا چاپ جعبه محصول شما است که توجه کاربر را به سمت خود جلب می کند. هرچه شیک تر باشد، خیره کننده تر بوده و از این رو خیلی بهتر می تواند نظر مشتریان را از بین هزاران محصول موجود در فروشگاه ها جلب کند. دوم اینکه محصول شما باید سالم برسد. این سالم رسیدن در گرو بسته بندی و جعبه محکم مقوایی در کنار زیبایی است. استفاده از جنس نامرغوب و چاپ جعبه بی کیفیت باعث می شود، علاوه بر اینکه می تواند روی کیفیت نهایی تاثیر منفی بگذارد، بلکه روی تصمیم خریدار هم اثرگذار خواهد بود.

در حقیقت چاپ جعبه و بسته بندی مقوایی قیمت مناسب شامل اقداماتی است که شما در آن محصول در یک بسته زیبا و محکم عرضه شود.

روش چاپ جعبه اختصاصی ارزان چگونه است؟

چاپ جعبه ارزان سوالی که است بسیار پرسیده می شود ، جعبه ارزان قیمت از این منظر در نظر بگیریم که برخی محصولات بعلت کم بودن سود تولید (قیمت مناسب برای مصرف کننده) و تیراژ بودن از جعبه های ارزان استفاده می کند که شامل چاپ های 1 یا 2 رنگ می باشند از مقوای پشت طوسی در گرماژهای 230 گرم به بالا بدون روکش استفاده و سایز خدمات تکمیلی استفاده می شود ، با توجه به هزینه و قیمت چاپ مناسب این جعبه ها مناسب برای تولیدی ها برای رعایت حقوق مصرف کننده هستند .

انواع جنس ها و گرماژ جعبه مقوای مناسب هر صنف چیست ؟

پوشاک و لباس (پیراهن) : برای چاپ جعبه برای این صنف کاری در دو بخش برای کالا های لاکچری بیشتر از جعبه های سخت (هارد باکس) استفاده می شود در موارد ساده تر دیگر از مقوای گرم بالا ایندربرد و پشت طوسی 350 گرم به بالا استفاده می شود .

مواد غذایی (غذا) فست فود : برای تولید این بسته بندی و جعبه باید از کاغذ های بهداشتی ایندربرد یا پشت سفید استفاده شود در برخی مواد داخل جعبه سلفون می شود از مقوای  300 گرم به بالا استفاده می شود .

آرایشی و بهداشتی (دارویی) : این بسته بندی ها همان طور که از نامش پیداشت باید از بسته بندی بهداشتی استفاده شود بطور معمول از گرم 350 گرم ایندربرد استفاده می شود ، چاپ جعبه های داروی از خدمات کمتر تکمیلی استفاده می کنند و ساده تر هستند ولی برای جعبه آریشی بعداشتی : مانند عطر و ادکل خدمات خاص تر ماننده یووی و برجسته استفاده می شود  .

شیرینی و شکلات  : جعبه های شیرینی و شکلات به دو بخش جعبه های لوکس و کادویی که بطور معمول از بسته بندی هارد باکس یا جعبه های ضخیم ایندربرد استفاده می شود که با خدمات طلاکوب و برجسته خاص تر می شوند .

قیمت چاپ جعبه مقوایی چگونه برآورد می شود ؟

برای برآورد قیمت و هزینه چاپ جعبه ابتدا باید گسترده کاغذ مشخص شود و سپس فرم بر روی نرم افزار جانمایی شود ، بعد از آن برآورد مقوا مورد نیاز شود ، سپس تعیین نوع دستگاه چاپ براساس تیراژ سفارش و گرم کاغذ و خدمات پس از چاپ شامل : سلفون ، یووی موضعی ، کلیشه برجسته ، کلیشه طلاکوب ، هزینه قالب و لتر پرس همه بصورت چک لیست مشخص و برآورد قیمت جعبه و نرخ شود .

تاثیر چاپ جعبه بسته بندی در فروش و کسب اعتبار؟

تاثیر تمام کارهایی گرافیکی و چاپ که شما انجام می دید، نهایتا روی برندینگ و افزایش فروش شما تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ اما این افزایش فروش و اعتبار از طریق روش های زیر به دست می آید:

  • اول از همه چاپ جعبه و بسته بندی شما دیده می شود. این یعنی اینکه بسته بندی شما در نگاه اول با مشتریانتان صحبت می کند . رنگ، اندازه، شکل، فونت نوشته و غیره همه در کنار هم قرار می گیرند تا چشم رهگذر را گرفته، او را مجذوب و در نهایت به مشتری تبدیل کنند.
  • مدت زمانی که مشتری تصمیم می گیرد تا محصولی را خریداری کند، فقط چند ثانیه است. این چند ثانیه از محصول حاصل نمی شود، برای اینکه هنوز آن را استفاده نکرده تا بخواهد نظری بدهد. بلکه اول چاپ جعبه را نگاه می کند. به صورت دقیق آن را بررسی می کند. اگر جعبه زیبا و جذاب بود، او را خواهد خرید.
  • چاپ جعبه خوب و زیبا به کسب وکار شما ارزش می دهد. ارزش معنوی است. ارزش معنوی در قلب مشتری جا می گیرد و وقتی که شما وارد قلب او شوید، همه چیز تمام است.

 

منبع source : https://www.shprint.ir/price-box.html